loadingVolvo gör omfattande satsningar på elektrifiering av vägarna i Sydkorea. En nation som har föresatt sig att vara koldioxidneutralt fram till 2050. Foto: Volvo Group Trucks Deutschland / CC BY-SA 3.0
Volvo gör omfattande satsningar på elektrifiering av vägarna i Sydkorea. En nation som har föresatt sig att vara koldioxidneutralt fram till 2050. Foto: Volvo Group Trucks Deutschland / CC BY-SA 3.0
Ekonomi & Näringsliv

Volvo investerar i eldrivna fordon i Sydkorea

Sebastian Lindgren

Volvo inleder försäljningen av tunga eldrivna lastbilar i Sydkorea, och blir sedermera den första globala leverantören som gör det, skriver företaget i ett uttalande

Biltillverkaren Volvo strävar efter att 50 procent av de fordon det säljer globalt ska vara eldrivna, fram till 2030.

Enligt Volvo är detta gångbart. Statistik från Europa påvisar till exempel att nästan hälften av alla varor transporteras mindre än 300 kilometer. 

Kvalitetsjournalistik – så arbetar Svenska Epoch Times

Svenska Epoch Times är opartisk och tar inte politisk ställning. Publicerat material ska vara sant. Om vi har gjort fel ska vi skyndsamt rätta det.

Vi vill med vår sammantagna rapportering ge ett bredare perspektiv på samtidens relevanta frågor. Detta innebär inte att alla artiklar alltid ger ”båda sidor”, framförallt inte korta artiklar eller intervjuer där intentionen endast är att rapportera något som hänt just nu.

Vi är medlemmar i TU – mediehusens branschorganisation. Här finns de pressetiska reglerna vi följer.

Feedback

Läs mer

Mest lästa

Nyhetstips

Har du tips på något vi borde skriva om? Skicka till es.semithcope@spit

loadingVolvo gör omfattande satsningar på elektrifiering av vägarna i Sydkorea. En nation som har föresatt sig att vara koldioxidneutralt fram till 2050. Foto: Volvo Group Trucks Deutschland / CC BY-SA 3.0
Volvo gör omfattande satsningar på elektrifiering av vägarna i Sydkorea. En nation som har föresatt sig att vara koldioxidneutralt fram till 2050. Foto: Volvo Group Trucks Deutschland / CC BY-SA 3.0
Ekonomi & Näringsliv

Volvo investerar i eldrivna fordon i Sydkorea

Sebastian Lindgren

Volvo inleder försäljningen av tunga eldrivna lastbilar i Sydkorea, och blir sedermera den första globala leverantören som gör det, skriver företaget i ett uttalande

Biltillverkaren Volvo strävar efter att 50 procent av de fordon det säljer globalt ska vara eldrivna, fram till 2030.

Enligt Volvo är detta gångbart. Statistik från Europa påvisar till exempel att nästan hälften av alla varor transporteras mindre än 300 kilometer. 

Kvalitetsjournalistik – så arbetar Svenska Epoch Times

Svenska Epoch Times är opartisk och tar inte politisk ställning. Publicerat material ska vara sant. Om vi har gjort fel ska vi skyndsamt rätta det.

Vi vill med vår sammantagna rapportering ge ett bredare perspektiv på samtidens relevanta frågor. Detta innebär inte att alla artiklar alltid ger ”båda sidor”, framförallt inte korta artiklar eller intervjuer där intentionen endast är att rapportera något som hänt just nu.

Vi är medlemmar i TU – mediehusens branschorganisation. Här finns de pressetiska reglerna vi följer.

Feedback

Svenska Epoch Times

Publisher
Vasilios Zoupounidis
Politisk chefredaktör
Daniel Sundqvist
Opinionschef
Lotta Gröning
Sportchef
Jonas Arnesen
Kulturchef
Einar Askestad

Svenska Epoch Times
DN-skrapan
Rålambsvägen 17
112 59 Stockholm

Epoch Times är en unik röst bland svenska medier. Vi är fristående och samtidigt en del av det stora globala medienätverket Epoch Media Group. Vi finns i 36 länder på 23 språk och är det snabbast växande nätverket av oberoende nyhetsmedier i världen. Svenska Epoch Times grundades år 2006 som webbtidning.

Epoch Times är en heltäckande nyhetstidning med främst riksnyheter och internationella nyheter.

Vi vill rapportera de viktiga händelserna i vår tid, inte för att de är sensationella utan för att de har betydelse i ett långsiktigt perspektiv.

Vi vill upprätthålla universella mänskliga värden, rättigheter och friheter i det vi publicerar. Svenska Epoch Times är medlem i Tidningsutgivarna (TU).

© Svenska Epoch Times 2025