loadingEtt SAS-plan på väg till Arlanda fick gå ner i Paris i stället. Arkivbild. Foto: Vidar Ruud/NTB/TT
Ett SAS-plan på väg till Arlanda fick gå ner i Paris i stället. Arkivbild. Foto: Vidar Ruud/NTB/TT
Inrikes

SAS-plan tvingades landa i Paris

TT

Ett SAS-plan som var på väg till Arlanda utanför Stockholm tvingades landa i Paris på fredagskvällen.

– Man har fått en indikation på rök i cockpit och därför har man tagit beslutet att gå ner i Paris i stället. Det har gått helt enligt plan, säger Rikard Steinholtz, presstalesperson vid SAS.

Planet var på väg från Málaga i Spanien och skulle egentligen landat i Sverige 23.15.

Rikard Steinholtz har inga uppgifter om hur många personer som var ombord, men passagerarna kommer att få gå av planet.

– Som det ser ut nu kommer de få övernatta på hotell i natt innan man kan ordna fortsatt flygning i morgon eftersom man måste kontrollera vad som ligger bakom det här, säger han.

Kvalitetsjournalistik – så arbetar Svenska Epoch Times

Svenska Epoch Times är opartisk och tar inte politisk ställning. Publicerat material ska vara sant. Om vi har gjort fel ska vi skyndsamt rätta det.

Vi vill med vår sammantagna rapportering ge ett bredare perspektiv på samtidens relevanta frågor. Detta innebär inte att alla artiklar alltid ger ”båda sidor”, framförallt inte korta artiklar eller intervjuer där intentionen endast är att rapportera något som hänt just nu.

Vi är medlemmar i TU – mediehusens branschorganisation. Här finns de pressetiska reglerna vi följer.

Feedback

Läs mer

Mest lästa

Har du ett nyhetstips?

Skicka till es.semithcope@spit.

Rekommenderat

loadingEtt SAS-plan på väg till Arlanda fick gå ner i Paris i stället. Arkivbild. Foto: Vidar Ruud/NTB/TT
Ett SAS-plan på väg till Arlanda fick gå ner i Paris i stället. Arkivbild. Foto: Vidar Ruud/NTB/TT
Inrikes

SAS-plan tvingades landa i Paris

TT

Ett SAS-plan som var på väg till Arlanda utanför Stockholm tvingades landa i Paris på fredagskvällen.

– Man har fått en indikation på rök i cockpit och därför har man tagit beslutet att gå ner i Paris i stället. Det har gått helt enligt plan, säger Rikard Steinholtz, presstalesperson vid SAS.

Planet var på väg från Málaga i Spanien och skulle egentligen landat i Sverige 23.15.

Rikard Steinholtz har inga uppgifter om hur många personer som var ombord, men passagerarna kommer att få gå av planet.

– Som det ser ut nu kommer de få övernatta på hotell i natt innan man kan ordna fortsatt flygning i morgon eftersom man måste kontrollera vad som ligger bakom det här, säger han.

Kvalitetsjournalistik – så arbetar Svenska Epoch Times

Svenska Epoch Times är opartisk och tar inte politisk ställning. Publicerat material ska vara sant. Om vi har gjort fel ska vi skyndsamt rätta det.

Vi vill med vår sammantagna rapportering ge ett bredare perspektiv på samtidens relevanta frågor. Detta innebär inte att alla artiklar alltid ger ”båda sidor”, framförallt inte korta artiklar eller intervjuer där intentionen endast är att rapportera något som hänt just nu.

Vi är medlemmar i TU – mediehusens branschorganisation. Här finns de pressetiska reglerna vi följer.

Feedback

Svenska Epoch Times

Publisher
Vasilios Zoupounidis
Politisk chefredaktör
Daniel Sundqvist
Opinionschef
Lotta Gröning
Sportchef
Jonas Arnesen
Kulturchef
Einar Askestad

Svenska Epoch Times
DN-skrapan
Rålambsvägen 17
112 59 Stockholm

Epoch Times är en unik röst bland svenska medier. Vi är fristående och samtidigt en del av det stora globala medienätverket Epoch Media Group. Vi finns i 36 länder på 23 språk och är det snabbast växande nätverket av oberoende nyhetsmedier i världen. Svenska Epoch Times grundades år 2006 som webbtidning.

Epoch Times är en heltäckande nyhetstidning med främst riksnyheter och internationella nyheter.

Vi vill rapportera de viktiga händelserna i vår tid, inte för att de är sensationella utan för att de har betydelse i ett långsiktigt perspektiv.

Vi vill upprätthålla universella mänskliga värden, rättigheter och friheter i det vi publicerar. Svenska Epoch Times är medlem i Tidningsutgivarna (TU).

© Svenska Epoch Times 2024