loadingÖkat flygande bland kineser trycker upp efterfrågan på flygbränsle och riskerar att göra flygbiljetterna dyrare. Arkivbild Foto: Gerard Carreon AP/TT
Ökat flygande bland kineser trycker upp efterfrågan på flygbränsle och riskerar att göra flygbiljetterna dyrare. Arkivbild Foto: Gerard Carreon AP/TT
Utrikes

Risk för betydligt dyrare flygbiljetter

TT-Bloomberg

Den sista pusselbiten i flygindustrins återhämtning efter pandemin är på väg att läggas på plats. Miljontals kineser har börjat flyga igen – både inrikes och ut i världen. För resten av världen innebär detta en stor risk för kraftigt höjda biljettpriser för flygresor.

Efterfrågan på flygbränsle antas dra iväg uppåt kraftigt den närmaste tiden, i riktning mot de högsta nivåerna sedan före pandemin om något år.

Lagernivåerna för de stora depåerna för flygbränsle i Singapore och Amsterdam-Rotterdam-Antwerpen ligger redan under normala nivåer för säsongen efter en serie raffinaderiproblem och ökad dieselproduktion – som konkurrerar om samma anläggningar som används för produktion av flygbränsle.

Läs mer

Mest lästa

Har du ett nyhetstips?

Skicka till es.semithcope@spit.

Rekommenderat

loadingÖkat flygande bland kineser trycker upp efterfrågan på flygbränsle och riskerar att göra flygbiljetterna dyrare. Arkivbild Foto: Gerard Carreon AP/TT
Ökat flygande bland kineser trycker upp efterfrågan på flygbränsle och riskerar att göra flygbiljetterna dyrare. Arkivbild Foto: Gerard Carreon AP/TT
Utrikes

Risk för betydligt dyrare flygbiljetter

TT-Bloomberg

Den sista pusselbiten i flygindustrins återhämtning efter pandemin är på väg att läggas på plats. Miljontals kineser har börjat flyga igen – både inrikes och ut i världen. För resten av världen innebär detta en stor risk för kraftigt höjda biljettpriser för flygresor.

Efterfrågan på flygbränsle antas dra iväg uppåt kraftigt den närmaste tiden, i riktning mot de högsta nivåerna sedan före pandemin om något år.

Lagernivåerna för de stora depåerna för flygbränsle i Singapore och Amsterdam-Rotterdam-Antwerpen ligger redan under normala nivåer för säsongen efter en serie raffinaderiproblem och ökad dieselproduktion – som konkurrerar om samma anläggningar som används för produktion av flygbränsle.

Rekommenderat

Svenska Epoch Times

Publisher
Vasilios Zoupounidis
Politisk chefredaktör
Daniel Sundqvist
Opinionschef
Lotta Gröning
Sportchef
Jonas Arnesen
Kulturchef
Einar Askestad

Svenska Epoch Times
DN-skrapan
Rålambsvägen 17
112 59 Stockholm

Epoch Times är en unik röst bland svenska medier. Vi är fristående och samtidigt en del av det stora globala medienätverket Epoch Media Group. Vi finns i 36 länder på 23 språk och är det snabbast växande nätverket av oberoende nyhetsmedier i världen. Svenska Epoch Times grundades år 2006 som webbtidning.

Epoch Times är en heltäckande nyhetstidning med främst riksnyheter och internationella nyheter.

Vi vill rapportera de viktiga händelserna i vår tid, inte för att de är sensationella utan för att de har betydelse i ett långsiktigt perspektiv.

Vi vill upprätthålla universella mänskliga värden, rättigheter och friheter i det vi publicerar. Svenska Epoch Times är medlem i Tidningsutgivarna (TU).

© Svenska Epoch Times 2024