loadingNevs produktion i Kina är igång, uppger bolaget.   Foto: Björn Larsson Rosvall/TT-arkivbild
Nevs produktion i Kina är igång, uppger bolaget.   Foto: Björn Larsson Rosvall/TT-arkivbild
Utrikes

Nevsavtal om batterier i Kina

Epoch Times

Elbilsföretaget Nevs har tecknat ett ramavtal med det kinesiska företaget Contemporary Amperex Technology för att säkra leveranser av batterier till de bilar som ska byggas på den kinesiska marknaden, enligt ett pressmeddelande.

För drygt ett år sedan fick Nevs en beställning från det okända företaget Panda New Energy. Totalt ska Nevs bygga 250 000 elbilar åt Panda, och Nevs uppger att den första omgången fordon har börjat levereras från en fabrik i Fujian som det svenska bolaget äger till 50 procent.

I januari fick Nevs klartecken från den kinesiska regeringen att starta egen produktion av bilar i Kina, och en fabrik i ska enligt planen stå klar i Tianjin i slutet av det här året.

(TT)

Kvalitetsjournalistik – så arbetar Svenska Epoch Times

Svenska Epoch Times är opartisk och tar inte politisk ställning. Publicerat material ska vara sant. Om vi har gjort fel ska vi skyndsamt rätta det.

Vi vill med vår sammantagna rapportering ge ett bredare perspektiv på samtidens relevanta frågor. Detta innebär inte att alla artiklar alltid ger ”båda sidor”, framförallt inte korta artiklar eller intervjuer där intentionen endast är att rapportera något som hänt just nu.

Vi är medlemmar i TU – mediehusens branschorganisation. Här finns de pressetiska reglerna vi följer.

Feedback

Läs mer

Mest lästa

Har du ett nyhetstips?

Skicka till es.semithcope@spit.

Rekommenderat

loadingNevs produktion i Kina är igång, uppger bolaget.   Foto: Björn Larsson Rosvall/TT-arkivbild
Nevs produktion i Kina är igång, uppger bolaget.   Foto: Björn Larsson Rosvall/TT-arkivbild
Utrikes

Nevsavtal om batterier i Kina

Epoch Times

Elbilsföretaget Nevs har tecknat ett ramavtal med det kinesiska företaget Contemporary Amperex Technology för att säkra leveranser av batterier till de bilar som ska byggas på den kinesiska marknaden, enligt ett pressmeddelande.

För drygt ett år sedan fick Nevs en beställning från det okända företaget Panda New Energy. Totalt ska Nevs bygga 250 000 elbilar åt Panda, och Nevs uppger att den första omgången fordon har börjat levereras från en fabrik i Fujian som det svenska bolaget äger till 50 procent.

I januari fick Nevs klartecken från den kinesiska regeringen att starta egen produktion av bilar i Kina, och en fabrik i ska enligt planen stå klar i Tianjin i slutet av det här året.

(TT)

Kvalitetsjournalistik – så arbetar Svenska Epoch Times

Svenska Epoch Times är opartisk och tar inte politisk ställning. Publicerat material ska vara sant. Om vi har gjort fel ska vi skyndsamt rätta det.

Vi vill med vår sammantagna rapportering ge ett bredare perspektiv på samtidens relevanta frågor. Detta innebär inte att alla artiklar alltid ger ”båda sidor”, framförallt inte korta artiklar eller intervjuer där intentionen endast är att rapportera något som hänt just nu.

Vi är medlemmar i TU – mediehusens branschorganisation. Här finns de pressetiska reglerna vi följer.

Feedback

Svenska Epoch Times

Publisher
Vasilios Zoupounidis
Politisk chefredaktör
Daniel Sundqvist
Opinionschef
Lotta Gröning
Sportchef
Jonas Arnesen
Kulturchef
Einar Askestad

Svenska Epoch Times
DN-skrapan
Rålambsvägen 17
112 59 Stockholm

Epoch Times är en unik röst bland svenska medier. Vi är fristående och samtidigt en del av det stora globala medienätverket Epoch Media Group. Vi finns i 36 länder på 23 språk och är det snabbast växande nätverket av oberoende nyhetsmedier i världen. Svenska Epoch Times grundades år 2006 som webbtidning.

Epoch Times är en heltäckande nyhetstidning med främst riksnyheter och internationella nyheter.

Vi vill rapportera de viktiga händelserna i vår tid, inte för att de är sensationella utan för att de har betydelse i ett långsiktigt perspektiv.

Vi vill upprätthålla universella mänskliga värden, rättigheter och friheter i det vi publicerar. Svenska Epoch Times är medlem i Tidningsutgivarna (TU).

© Svenska Epoch Times 2024