Inrikes

En tunnel under Öresund? Nu ska det analyseras

Epoch Times

Svenska och danska myndigheter tittar nu på möjligheten att bygga en fast förbindelse med väg och järnväg mellan Helsingborg och Helsingör, det som brukar kallas HH-tunneln.

Den 1 juli börjar den strategiska analysen, skriver Trafikverket i ett pressmeddelande.

Trafikverket och danska Vejdirektoratet ska under de kommande två och ett halvt åren undersöka de olika möjligheterna som finns. Bland annat förslag på möjliga sträckningar, samhällsekonomiska aspekter i projektet och vad det skulle kosta att bygga en ren vägförbindelse och en kombinerad väg- och järnvägsförbindelse.

Tunnelbygget i Öresund ska analyseras de närmaste åren. Foto: Björn Lindgren/TT/Arkivbild.

Analysen ska vara klar år 2020. Den kommer att kosta 17,3 miljoner danska kronor – 7,3 miljoner av dessa är tillskott från EU.

(TT)

Den vilda tjuren galopperar ut på gatan från rodeon – se när cowboyen griper in

Slav under kommunismen

 

Kvalitetsjournalistik – så arbetar Svenska Epoch Times

Svenska Epoch Times är opartisk och tar inte politisk ställning. Publicerat material ska vara sant. Om vi har gjort fel ska vi skyndsamt rätta det.

Vi vill med vår sammantagna rapportering ge ett bredare perspektiv på samtidens relevanta frågor. Detta innebär inte att alla artiklar alltid ger ”båda sidor”, framförallt inte korta artiklar eller intervjuer där intentionen endast är att rapportera något som hänt just nu.

Vi är medlemmar i TU – mediehusens branschorganisation. Här finns de pressetiska reglerna vi följer.

Feedback

Läs mer

Mest lästa

Har du ett nyhetstips?

Skicka till es.semithcope@spit.

Rekommenderat

Inrikes

En tunnel under Öresund? Nu ska det analyseras

Epoch Times

Svenska och danska myndigheter tittar nu på möjligheten att bygga en fast förbindelse med väg och järnväg mellan Helsingborg och Helsingör, det som brukar kallas HH-tunneln.

Den 1 juli börjar den strategiska analysen, skriver Trafikverket i ett pressmeddelande.

Trafikverket och danska Vejdirektoratet ska under de kommande två och ett halvt åren undersöka de olika möjligheterna som finns. Bland annat förslag på möjliga sträckningar, samhällsekonomiska aspekter i projektet och vad det skulle kosta att bygga en ren vägförbindelse och en kombinerad väg- och järnvägsförbindelse.

Tunnelbygget i Öresund ska analyseras de närmaste åren. Foto: Björn Lindgren/TT/Arkivbild.

Analysen ska vara klar år 2020. Den kommer att kosta 17,3 miljoner danska kronor – 7,3 miljoner av dessa är tillskott från EU.

(TT)

Den vilda tjuren galopperar ut på gatan från rodeon – se när cowboyen griper in

Slav under kommunismen

 

Kvalitetsjournalistik – så arbetar Svenska Epoch Times

Svenska Epoch Times är opartisk och tar inte politisk ställning. Publicerat material ska vara sant. Om vi har gjort fel ska vi skyndsamt rätta det.

Vi vill med vår sammantagna rapportering ge ett bredare perspektiv på samtidens relevanta frågor. Detta innebär inte att alla artiklar alltid ger ”båda sidor”, framförallt inte korta artiklar eller intervjuer där intentionen endast är att rapportera något som hänt just nu.

Vi är medlemmar i TU – mediehusens branschorganisation. Här finns de pressetiska reglerna vi följer.

Feedback

Svenska Epoch Times

Publisher
Vasilios Zoupounidis
Politisk chefredaktör
Daniel Sundqvist
Opinionschef
Lotta Gröning
Sportchef
Jonas Arnesen
Kulturchef
Einar Askestad

Svenska Epoch Times
DN-skrapan
Rålambsvägen 17
112 59 Stockholm

Epoch Times är en unik röst bland svenska medier. Vi är fristående och samtidigt en del av det stora globala medienätverket Epoch Media Group. Vi finns i 36 länder på 23 språk och är det snabbast växande nätverket av oberoende nyhetsmedier i världen. Svenska Epoch Times grundades år 2006 som webbtidning.

Epoch Times är en heltäckande nyhetstidning med främst riksnyheter och internationella nyheter.

Vi vill rapportera de viktiga händelserna i vår tid, inte för att de är sensationella utan för att de har betydelse i ett långsiktigt perspektiv.

Vi vill upprätthålla universella mänskliga värden, rättigheter och friheter i det vi publicerar. Svenska Epoch Times är medlem i Tidningsutgivarna (TU).

© Svenska Epoch Times 2024