loadingUng man som lajvar romersk legionär i den eviga staden. Romarriket är populärt, men hur står det egentligen till med kunskaperna om det? Foto: Andreas Solaro/AFP via Getty Images
Ung man som lajvar romersk legionär i den eviga staden. Romarriket är populärt, men hur står det egentligen till med kunskaperna om det? Foto: Andreas Solaro/AFP via Getty Images
Litteratur

Vad vet du egentligen om romarriket?

Boris Benulic

Redan i juli annonserade biografen på hörnet för en film som har premiär först i november. Då kommer Gladiator II – uppföljare till ettan där Ridley Scott lät Russel Crowe spela en general som tvingas bli gladiator.

Gladiator II verkar enligt trailern bli som del I: sand, sandaler, blod, män som försöker ta livet av varandra med svärd och treuddar alltmedan arenans publik står upp och hänfört vrålar. Som på en hemmamatch för AIK, förutom att ingen kastar rökgranater.

Den tidiga reklamkampanjen beror nog på att marknadsförarna vill bli en del av tankeflödet hos alla män – och därmed säkra bra biljettförsäljning.

Feedback

Läs mer

Mest lästa

Har du ett nyhetstips?

Skicka till es.semithcope@spit.

Rekommenderat

loadingUng man som lajvar romersk legionär i den eviga staden. Romarriket är populärt, men hur står det egentligen till med kunskaperna om det? Foto: Andreas Solaro/AFP via Getty Images
Ung man som lajvar romersk legionär i den eviga staden. Romarriket är populärt, men hur står det egentligen till med kunskaperna om det? Foto: Andreas Solaro/AFP via Getty Images
Litteratur

Vad vet du egentligen om romarriket?

Boris Benulic

Redan i juli annonserade biografen på hörnet för en film som har premiär först i november. Då kommer Gladiator II – uppföljare till ettan där Ridley Scott lät Russel Crowe spela en general som tvingas bli gladiator.

Gladiator II verkar enligt trailern bli som del I: sand, sandaler, blod, män som försöker ta livet av varandra med svärd och treuddar alltmedan arenans publik står upp och hänfört vrålar. Som på en hemmamatch för AIK, förutom att ingen kastar rökgranater.

Den tidiga reklamkampanjen beror nog på att marknadsförarna vill bli en del av tankeflödet hos alla män – och därmed säkra bra biljettförsäljning.

Feedback

Svenska Epoch Times

Publisher
Vasilios Zoupounidis
Politisk chefredaktör
Daniel Sundqvist
Opinionschef
Lotta Gröning
Sportchef
Jonas Arnesen
Kulturchef
Einar Askestad

Svenska Epoch Times
DN-skrapan
Rålambsvägen 17
112 59 Stockholm

Epoch Times är en unik röst bland svenska medier. Vi är fristående och samtidigt en del av det stora globala medienätverket Epoch Media Group. Vi finns i 36 länder på 23 språk och är det snabbast växande nätverket av oberoende nyhetsmedier i världen. Svenska Epoch Times grundades år 2006 som webbtidning.

Epoch Times är en heltäckande nyhetstidning med främst riksnyheter och internationella nyheter.

Vi vill rapportera de viktiga händelserna i vår tid, inte för att de är sensationella utan för att de har betydelse i ett långsiktigt perspektiv.

Vi vill upprätthålla universella mänskliga värden, rättigheter och friheter i det vi publicerar. Svenska Epoch Times är medlem i Tidningsutgivarna (TU).

© Svenska Epoch Times 2024