loadingTågstoppet orsakades av en säkring i ett signalskåp. Arkivbild. Foto: Johan Nilsson/TT
Tågstoppet orsakades av en säkring i ett signalskåp. Arkivbild. Foto: Johan Nilsson/TT
Inrikes

Nu rullar tågen igen efter totalstopp

Sofia Hedberg/TT

Det var stopp i tågtrafiken söder om Stockholm under måndagen, rapporterar P4 Stockholm. Strax före klockan 13 var problemet löst.

– Ungefär 25 tåg utöver pendeltågen är påverkade så det kan bli en del förseningar, säger Daniel Axelsson, presskommunikatör på Trafikverket.

Stoppet, som orsakades av ett problem med en säkring i ett signalskåp, var mellan Årstaberg och Älvsjö.

– Vi har bytt säkringen och nu rullar tågen som de ska, både pendeln och fjärrtågen, säger Daniel Axelsson.

Både pendeltåg, fjärrtåg och några godståg stod helt stilla mellan klockan 10.30 och strax före klockan 13 på måndagen.

Inledningsvis trodde Trafikverket att det handlade om nedrivna kontaktledningar.

Kvalitetsjournalistik – så arbetar Svenska Epoch Times

Svenska Epoch Times är opartisk och tar inte politisk ställning. Publicerat material ska vara sant. Om vi har gjort fel ska vi skyndsamt rätta det.

Vi vill med vår sammantagna rapportering ge ett bredare perspektiv på samtidens relevanta frågor. Detta innebär inte att alla artiklar alltid ger ”båda sidor”, framförallt inte korta artiklar eller intervjuer där intentionen endast är att rapportera något som hänt just nu.

Vi är medlemmar i TU – mediehusens branschorganisation. Här finns de pressetiska reglerna vi följer.

Feedback

Läs mer

Mest lästa

Har du ett nyhetstips?

Skicka till es.semithcope@spit.

Rekommenderat

loadingTågstoppet orsakades av en säkring i ett signalskåp. Arkivbild. Foto: Johan Nilsson/TT
Tågstoppet orsakades av en säkring i ett signalskåp. Arkivbild. Foto: Johan Nilsson/TT
Inrikes

Nu rullar tågen igen efter totalstopp

Sofia Hedberg/TT

Det var stopp i tågtrafiken söder om Stockholm under måndagen, rapporterar P4 Stockholm. Strax före klockan 13 var problemet löst.

– Ungefär 25 tåg utöver pendeltågen är påverkade så det kan bli en del förseningar, säger Daniel Axelsson, presskommunikatör på Trafikverket.

Stoppet, som orsakades av ett problem med en säkring i ett signalskåp, var mellan Årstaberg och Älvsjö.

– Vi har bytt säkringen och nu rullar tågen som de ska, både pendeln och fjärrtågen, säger Daniel Axelsson.

Både pendeltåg, fjärrtåg och några godståg stod helt stilla mellan klockan 10.30 och strax före klockan 13 på måndagen.

Inledningsvis trodde Trafikverket att det handlade om nedrivna kontaktledningar.

Kvalitetsjournalistik – så arbetar Svenska Epoch Times

Svenska Epoch Times är opartisk och tar inte politisk ställning. Publicerat material ska vara sant. Om vi har gjort fel ska vi skyndsamt rätta det.

Vi vill med vår sammantagna rapportering ge ett bredare perspektiv på samtidens relevanta frågor. Detta innebär inte att alla artiklar alltid ger ”båda sidor”, framförallt inte korta artiklar eller intervjuer där intentionen endast är att rapportera något som hänt just nu.

Vi är medlemmar i TU – mediehusens branschorganisation. Här finns de pressetiska reglerna vi följer.

Feedback

Svenska Epoch Times

Publisher
Vasilios Zoupounidis
Politisk chefredaktör
Daniel Sundqvist
Opinionschef
Lotta Gröning
Sportchef
Jonas Arnesen
Kulturchef
Einar Askestad

Svenska Epoch Times
DN-skrapan
Rålambsvägen 17
112 59 Stockholm

Epoch Times är en unik röst bland svenska medier. Vi är fristående och samtidigt en del av det stora globala medienätverket Epoch Media Group. Vi finns i 36 länder på 23 språk och är det snabbast växande nätverket av oberoende nyhetsmedier i världen. Svenska Epoch Times grundades år 2006 som webbtidning.

Epoch Times är en heltäckande nyhetstidning med främst riksnyheter och internationella nyheter.

Vi vill rapportera de viktiga händelserna i vår tid, inte för att de är sensationella utan för att de har betydelse i ett långsiktigt perspektiv.

Vi vill upprätthålla universella mänskliga värden, rättigheter och friheter i det vi publicerar. Svenska Epoch Times är medlem i Tidningsutgivarna (TU).

© Svenska Epoch Times 2025