loadingEtt containerfartyg på väg genom Suezkanalen mot Röda havet den 10 januari 2024. Fartygstrafiken har minskat med 90 procent sedan attackerna började i oktober. Foto: Sayed Hassan/Getty Images
Ett containerfartyg på väg genom Suezkanalen mot Röda havet den 10 januari 2024. Fartygstrafiken har minskat med 90 procent sedan attackerna började i oktober. Foto: Sayed Hassan/Getty Images
Utrikes

Sjöfartsbranschen: Attackerna måste stoppas

Ryan Morgan

Huthirebellerna i Jemen fortsätter att attackera fartyg i Röda havet. Nu kräver sjöfartsbranschen att det internationella samfundet ska göra mer för att skydda handelsfartygen och deras besättning som passerar Suezkanalen och Röda havet.

I en gemensam skrivelse den 19 juni uppmanar 15 företrädare för intressenter inom handelssjöfart omvärlden och närliggande länder att ingripa för att skydda sjömännen. 

De anser att huthirebellernas olagliga attacker i Röda havet och angränsande farleder har blivit helt oacceptabla.

Kvalitetsjournalistik – så arbetar Svenska Epoch Times

Svenska Epoch Times är opartisk och tar inte politisk ställning. Publicerat material ska vara sant. Om vi har gjort fel ska vi skyndsamt rätta det.

Vi vill med vår sammantagna rapportering ge ett bredare perspektiv på samtidens relevanta frågor. Detta innebär inte att alla artiklar alltid ger ”båda sidor”, framförallt inte korta artiklar eller intervjuer där intentionen endast är att rapportera något som hänt just nu.

Vi är medlemmar i TU – mediehusens branschorganisation. Här finns de pressetiska reglerna vi följer.

Feedback

Läs mer

Mest lästa

Har du ett nyhetstips?

Skicka till es.semithcope@spit.

Rekommenderat

loadingEtt containerfartyg på väg genom Suezkanalen mot Röda havet den 10 januari 2024. Fartygstrafiken har minskat med 90 procent sedan attackerna började i oktober. Foto: Sayed Hassan/Getty Images
Ett containerfartyg på väg genom Suezkanalen mot Röda havet den 10 januari 2024. Fartygstrafiken har minskat med 90 procent sedan attackerna började i oktober. Foto: Sayed Hassan/Getty Images
Utrikes

Sjöfartsbranschen: Attackerna måste stoppas

Ryan Morgan

Huthirebellerna i Jemen fortsätter att attackera fartyg i Röda havet. Nu kräver sjöfartsbranschen att det internationella samfundet ska göra mer för att skydda handelsfartygen och deras besättning som passerar Suezkanalen och Röda havet.

I en gemensam skrivelse den 19 juni uppmanar 15 företrädare för intressenter inom handelssjöfart omvärlden och närliggande länder att ingripa för att skydda sjömännen. 

De anser att huthirebellernas olagliga attacker i Röda havet och angränsande farleder har blivit helt oacceptabla.

Kvalitetsjournalistik – så arbetar Svenska Epoch Times

Svenska Epoch Times är opartisk och tar inte politisk ställning. Publicerat material ska vara sant. Om vi har gjort fel ska vi skyndsamt rätta det.

Vi vill med vår sammantagna rapportering ge ett bredare perspektiv på samtidens relevanta frågor. Detta innebär inte att alla artiklar alltid ger ”båda sidor”, framförallt inte korta artiklar eller intervjuer där intentionen endast är att rapportera något som hänt just nu.

Vi är medlemmar i TU – mediehusens branschorganisation. Här finns de pressetiska reglerna vi följer.

Feedback

Svenska Epoch Times

Publisher
Vasilios Zoupounidis
Politisk chefredaktör
Daniel Sundqvist
Opinionschef
Lotta Gröning
Sportchef
Jonas Arnesen
Kulturchef
Einar Askestad

Svenska Epoch Times
DN-skrapan
Rålambsvägen 17
112 59 Stockholm

Epoch Times är en unik röst bland svenska medier. Vi är fristående och samtidigt en del av det stora globala medienätverket Epoch Media Group. Vi finns i 36 länder på 23 språk och är det snabbast växande nätverket av oberoende nyhetsmedier i världen. Svenska Epoch Times grundades år 2006 som webbtidning.

Epoch Times är en heltäckande nyhetstidning med främst riksnyheter och internationella nyheter.

Vi vill rapportera de viktiga händelserna i vår tid, inte för att de är sensationella utan för att de har betydelse i ett långsiktigt perspektiv.

Vi vill upprätthålla universella mänskliga värden, rättigheter och friheter i det vi publicerar. Svenska Epoch Times är medlem i Tidningsutgivarna (TU).

© Svenska Epoch Times 2024