loadingS i Göteborg säger att man vill förbjuda elsparkcyklar i staden. Foto: Sofia Drevemo
S i Göteborg säger att man vill förbjuda elsparkcyklar i staden. Foto: Sofia Drevemo
Inrikes

S vill se ett förbud mot elsparkcyklar i Göteborg

Epoch Times

Socialdemokraterna i Göteborg uppger att man är trött på de kommersiella elsparkcyklarna. Partiet vill därför se ett förbud mot färdmedlet i staden, rapporterar GP.

S-toppen Jonas Attenius säger till tidningen att företagen som hyr ut elsparkcyklar i Göteborg har under en viss period fått ”frihet under ansvar men det har inte räckt”. Han säger att många elsparkcyklar står felparkerade och att vissa till och med kastas ner i kanalen.

Något beslut i frågan har emellertid inte fattats av det rödgröna styret. I stället rör det sig om ett internt beslut som fattats av Socialdemokraterna i Göteborg. Däremot kommer man att ta frågan vidare till partiets kommunfullmäktigegrupp.

Kvalitetsjournalistik – så arbetar Svenska Epoch Times

Svenska Epoch Times är opartisk och tar inte politisk ställning. Publicerat material ska vara sant. Om vi har gjort fel ska vi skyndsamt rätta det.

Vi vill med vår sammantagna rapportering ge ett bredare perspektiv på samtidens relevanta frågor. Detta innebär inte att alla artiklar alltid ger ”båda sidor”, framförallt inte korta artiklar eller intervjuer där intentionen endast är att rapportera något som hänt just nu.

Vi är medlemmar i TU – mediehusens branschorganisation. Här finns de pressetiska reglerna vi följer.

Feedback

Läs mer

Mest lästa

Har du ett nyhetstips?

Skicka till es.semithcope@spit.

Rekommenderat

loadingS i Göteborg säger att man vill förbjuda elsparkcyklar i staden. Foto: Sofia Drevemo
S i Göteborg säger att man vill förbjuda elsparkcyklar i staden. Foto: Sofia Drevemo
Inrikes

S vill se ett förbud mot elsparkcyklar i Göteborg

Epoch Times

Socialdemokraterna i Göteborg uppger att man är trött på de kommersiella elsparkcyklarna. Partiet vill därför se ett förbud mot färdmedlet i staden, rapporterar GP.

S-toppen Jonas Attenius säger till tidningen att företagen som hyr ut elsparkcyklar i Göteborg har under en viss period fått ”frihet under ansvar men det har inte räckt”. Han säger att många elsparkcyklar står felparkerade och att vissa till och med kastas ner i kanalen.

Något beslut i frågan har emellertid inte fattats av det rödgröna styret. I stället rör det sig om ett internt beslut som fattats av Socialdemokraterna i Göteborg. Däremot kommer man att ta frågan vidare till partiets kommunfullmäktigegrupp.

Kvalitetsjournalistik – så arbetar Svenska Epoch Times

Svenska Epoch Times är opartisk och tar inte politisk ställning. Publicerat material ska vara sant. Om vi har gjort fel ska vi skyndsamt rätta det.

Vi vill med vår sammantagna rapportering ge ett bredare perspektiv på samtidens relevanta frågor. Detta innebär inte att alla artiklar alltid ger ”båda sidor”, framförallt inte korta artiklar eller intervjuer där intentionen endast är att rapportera något som hänt just nu.

Vi är medlemmar i TU – mediehusens branschorganisation. Här finns de pressetiska reglerna vi följer.

Feedback

Svenska Epoch Times

Publisher
Vasilios Zoupounidis
Politisk chefredaktör
Daniel Sundqvist
Opinionschef
Lotta Gröning
Sportchef
Jonas Arnesen
Kulturchef
Einar Askestad

Svenska Epoch Times
DN-skrapan
Rålambsvägen 17
112 59 Stockholm

Epoch Times är en unik röst bland svenska medier. Vi är fristående och samtidigt en del av det stora globala medienätverket Epoch Media Group. Vi finns i 36 länder på 23 språk och är det snabbast växande nätverket av oberoende nyhetsmedier i världen. Svenska Epoch Times grundades år 2006 som webbtidning.

Epoch Times är en heltäckande nyhetstidning med främst riksnyheter och internationella nyheter.

Vi vill rapportera de viktiga händelserna i vår tid, inte för att de är sensationella utan för att de har betydelse i ett långsiktigt perspektiv.

Vi vill upprätthålla universella mänskliga värden, rättigheter och friheter i det vi publicerar. Svenska Epoch Times är medlem i Tidningsutgivarna (TU).

© Svenska Epoch Times 2025