loadingAtt hushållen har fått det tuffare märks i antalet korttransaktioner under Black week. Arkivbild. Foto: Janerik Henriksson/TT
Att hushållen har fått det tuffare märks i antalet korttransaktioner under Black week. Arkivbild. Foto: Janerik Henriksson/TT
Inrikes

Svalare intresse för Black week

TT

Black week-shopparna höll hårdare i plånboken under årets stora reavecka, visar färska siffror från storbankerna. Undantaget var hemelektronik där försäljningen ökade.

Överlag minskade spenderandet med två procent jämfört med Black week förra året, enligt samstämmiga siffror från Swedbank Pay och SEB över senaste veckans korttransaktioner. I fjol backade också försäljningsstatistiken i och med att hushållen redan då höll hårdare i plånboken.

Köpen av hemelektronik ökade däremot med 11 procent i år jämfört med Black week förra året, enligt Swedbank Pay. Siffrorna är däremot inte justerade enligt inflationen.

Feedback

Läs mer

Mest lästa

Har du ett nyhetstips?

Skicka till es.semithcope@spit.

Rekommenderat

loadingAtt hushållen har fått det tuffare märks i antalet korttransaktioner under Black week. Arkivbild. Foto: Janerik Henriksson/TT
Att hushållen har fått det tuffare märks i antalet korttransaktioner under Black week. Arkivbild. Foto: Janerik Henriksson/TT
Inrikes

Svalare intresse för Black week

TT

Black week-shopparna höll hårdare i plånboken under årets stora reavecka, visar färska siffror från storbankerna. Undantaget var hemelektronik där försäljningen ökade.

Överlag minskade spenderandet med två procent jämfört med Black week förra året, enligt samstämmiga siffror från Swedbank Pay och SEB över senaste veckans korttransaktioner. I fjol backade också försäljningsstatistiken i och med att hushållen redan då höll hårdare i plånboken.

Köpen av hemelektronik ökade däremot med 11 procent i år jämfört med Black week förra året, enligt Swedbank Pay. Siffrorna är däremot inte justerade enligt inflationen.

Feedback

Svenska Epoch Times

Publisher
Vasilios Zoupounidis
Politisk chefredaktör
Daniel Sundqvist
Opinionschef
Lotta Gröning
Sportchef
Jonas Arnesen
Kulturchef
Einar Askestad

Svenska Epoch Times
DN-skrapan
Rålambsvägen 17
112 59 Stockholm

Epoch Times är en unik röst bland svenska medier. Vi är fristående och samtidigt en del av det stora globala medienätverket Epoch Media Group. Vi finns i 36 länder på 23 språk och är det snabbast växande nätverket av oberoende nyhetsmedier i världen. Svenska Epoch Times grundades år 2006 som webbtidning.

Epoch Times är en heltäckande nyhetstidning med främst riksnyheter och internationella nyheter.

Vi vill rapportera de viktiga händelserna i vår tid, inte för att de är sensationella utan för att de har betydelse i ett långsiktigt perspektiv.

Vi vill upprätthålla universella mänskliga värden, rättigheter och friheter i det vi publicerar. Svenska Epoch Times är medlem i Tidningsutgivarna (TU).

© Svenska Epoch Times 2024