loading


Postnord har börjat med portokoder som alternativ till vanliga frimärken. Foto: Epoch Times. Arkivbild.
Postnord har börjat med portokoder som alternativ till vanliga frimärken. Foto: Epoch Times. Arkivbild.
Inrikes

Postnord börjar med digitala portokoder

Epoch Times

I takt med att Sveriges befolkning använder fler digitala tjänster lanserar nu Postnord ett nytt alternativ till frimärken genom att erbjuda kunder att köpa porto online. Enligt företaget är det ett enkelt och smidigt sätt att skicka brev, både inrikes och utrikes.

Portokoden är en enkel kod som består av siffror och bokstäver som skrivs på kuvertet där man brukar sätta frimärket. Portokoden köps online via en dator eller mobil. Brevet postas precis som vanligt i en av Postnords brevlådor eller lämnas in hos ett postombud.

– Den här tjänsten är helt ny i Sverige för både konsumenter och för vår svenska verksamhet, men vi har såklart sneglat en hel del på den danska marknaden vid utvecklingen av Portokoder, där en liknande tjänst funnits i 10 år, säger Elisabeth Hansson, chef för Postnords brev, reklam och tidningsaffär, i ett pressmeddelande.

Sveriges nya satsning inom nationell och internationell nyhetsjournalistik i tryck. Teckna din provprenumeration idag – endast 99 kr, avslutas automatiskt – klicka på bilden nedan för mer info:

 

Kvalitetsjournalistik – så arbetar Svenska Epoch Times

Svenska Epoch Times är opartisk och tar inte politisk ställning. Publicerat material ska vara sant. Om vi har gjort fel ska vi skyndsamt rätta det.

Vi vill med vår sammantagna rapportering ge ett bredare perspektiv på samtidens relevanta frågor. Detta innebär inte att alla artiklar alltid ger ”båda sidor”, framförallt inte korta artiklar eller intervjuer där intentionen endast är att rapportera något som hänt just nu.

Vi är medlemmar i TU – mediehusens branschorganisation. Här finns de pressetiska reglerna vi följer.

Feedback

Läs mer

Mest lästa

Nyhetstips

Har du tips på något vi borde skriva om? Skicka till es.semithcope@spit

loading


Postnord har börjat med portokoder som alternativ till vanliga frimärken. Foto: Epoch Times. Arkivbild.
Postnord har börjat med portokoder som alternativ till vanliga frimärken. Foto: Epoch Times. Arkivbild.
Inrikes

Postnord börjar med digitala portokoder

Epoch Times

I takt med att Sveriges befolkning använder fler digitala tjänster lanserar nu Postnord ett nytt alternativ till frimärken genom att erbjuda kunder att köpa porto online. Enligt företaget är det ett enkelt och smidigt sätt att skicka brev, både inrikes och utrikes.

Portokoden är en enkel kod som består av siffror och bokstäver som skrivs på kuvertet där man brukar sätta frimärket. Portokoden köps online via en dator eller mobil. Brevet postas precis som vanligt i en av Postnords brevlådor eller lämnas in hos ett postombud.

– Den här tjänsten är helt ny i Sverige för både konsumenter och för vår svenska verksamhet, men vi har såklart sneglat en hel del på den danska marknaden vid utvecklingen av Portokoder, där en liknande tjänst funnits i 10 år, säger Elisabeth Hansson, chef för Postnords brev, reklam och tidningsaffär, i ett pressmeddelande.

Sveriges nya satsning inom nationell och internationell nyhetsjournalistik i tryck. Teckna din provprenumeration idag – endast 99 kr, avslutas automatiskt – klicka på bilden nedan för mer info:

 

Kvalitetsjournalistik – så arbetar Svenska Epoch Times

Svenska Epoch Times är opartisk och tar inte politisk ställning. Publicerat material ska vara sant. Om vi har gjort fel ska vi skyndsamt rätta det.

Vi vill med vår sammantagna rapportering ge ett bredare perspektiv på samtidens relevanta frågor. Detta innebär inte att alla artiklar alltid ger ”båda sidor”, framförallt inte korta artiklar eller intervjuer där intentionen endast är att rapportera något som hänt just nu.

Vi är medlemmar i TU – mediehusens branschorganisation. Här finns de pressetiska reglerna vi följer.

Feedback

Svenska Epoch Times

Publisher
Vasilios Zoupounidis
Politisk chefredaktör
Daniel Sundqvist
Opinionschef
Lotta Gröning
Sportchef
Jonas Arnesen
Kulturchef
Einar Askestad

Svenska Epoch Times
DN-skrapan
Rålambsvägen 17
112 59 Stockholm

Epoch Times är en unik röst bland svenska medier. Vi är fristående och samtidigt en del av det stora globala medienätverket Epoch Media Group. Vi finns i 36 länder på 23 språk och är det snabbast växande nätverket av oberoende nyhetsmedier i världen. Svenska Epoch Times grundades år 2006 som webbtidning.

Epoch Times är en heltäckande nyhetstidning med främst riksnyheter och internationella nyheter.

Vi vill rapportera de viktiga händelserna i vår tid, inte för att de är sensationella utan för att de har betydelse i ett långsiktigt perspektiv.

Vi vill upprätthålla universella mänskliga värden, rättigheter och friheter i det vi publicerar. Svenska Epoch Times är medlem i Tidningsutgivarna (TU).

© Svenska Epoch Times 2025