loadingTT-Line färjan Marco Polo gick på grund en söndagsmorgon i oktober i Pukaviksbukten söder om Karlshamn och började läka ut olja. Arkivbild. Foto: Ola Torkelsson / TT
TT-Line färjan Marco Polo gick på grund en söndagsmorgon i oktober i Pukaviksbukten söder om Karlshamn och började läka ut olja. Arkivbild. Foto: Ola Torkelsson / TT
Inrikes

Miljonkrav efter Marco Polos oljehaveri

TT

TT -Line krävs på 1,2 miljoner kronor i vattenföroreningsavgift efter det grundstötta fartyget Marco Polos oljeutsläpp i höstas. Bakom kravet står Kustbevakningen som baserar kravet på 60 000 liter utsläppt olja, rapporterar P4 Blekinge.

Det var den 22 oktober som passagerarfärjan Marco Polo gick på grund på väg från Trelleborg till Karlshamn.

Experter har tidigare beräknat att saneringen av de 165 000 liter brännolja som läckte ur fartyget kommer att pågå i ett år och kosta 100 miljoner kronor.

Kvalitetsjournalistik – så arbetar Svenska Epoch Times

Svenska Epoch Times är opartisk och tar inte politisk ställning. Publicerat material ska vara sant. Om vi har gjort fel ska vi skyndsamt rätta det.

Vi vill med vår sammantagna rapportering ge ett bredare perspektiv på samtidens relevanta frågor. Detta innebär inte att alla artiklar alltid ger ”båda sidor”, framförallt inte korta artiklar eller intervjuer där intentionen endast är att rapportera något som hänt just nu.

Vi är medlemmar i TU – mediehusens branschorganisation. Här finns de pressetiska reglerna vi följer.

Feedback

Läs mer

Mest lästa

Har du ett nyhetstips?

Skicka till es.semithcope@spit.

Rekommenderat

loadingTT-Line färjan Marco Polo gick på grund en söndagsmorgon i oktober i Pukaviksbukten söder om Karlshamn och började läka ut olja. Arkivbild. Foto: Ola Torkelsson / TT
TT-Line färjan Marco Polo gick på grund en söndagsmorgon i oktober i Pukaviksbukten söder om Karlshamn och började läka ut olja. Arkivbild. Foto: Ola Torkelsson / TT
Inrikes

Miljonkrav efter Marco Polos oljehaveri

TT

TT -Line krävs på 1,2 miljoner kronor i vattenföroreningsavgift efter det grundstötta fartyget Marco Polos oljeutsläpp i höstas. Bakom kravet står Kustbevakningen som baserar kravet på 60 000 liter utsläppt olja, rapporterar P4 Blekinge.

Det var den 22 oktober som passagerarfärjan Marco Polo gick på grund på väg från Trelleborg till Karlshamn.

Experter har tidigare beräknat att saneringen av de 165 000 liter brännolja som läckte ur fartyget kommer att pågå i ett år och kosta 100 miljoner kronor.

Kvalitetsjournalistik – så arbetar Svenska Epoch Times

Svenska Epoch Times är opartisk och tar inte politisk ställning. Publicerat material ska vara sant. Om vi har gjort fel ska vi skyndsamt rätta det.

Vi vill med vår sammantagna rapportering ge ett bredare perspektiv på samtidens relevanta frågor. Detta innebär inte att alla artiklar alltid ger ”båda sidor”, framförallt inte korta artiklar eller intervjuer där intentionen endast är att rapportera något som hänt just nu.

Vi är medlemmar i TU – mediehusens branschorganisation. Här finns de pressetiska reglerna vi följer.

Feedback

Svenska Epoch Times

Publisher
Vasilios Zoupounidis
Politisk chefredaktör
Daniel Sundqvist
Opinionschef
Lotta Gröning
Sportchef
Jonas Arnesen
Kulturchef
Einar Askestad

Svenska Epoch Times
DN-skrapan
Rålambsvägen 17
112 59 Stockholm

Epoch Times är en unik röst bland svenska medier. Vi är fristående och samtidigt en del av det stora globala medienätverket Epoch Media Group. Vi finns i 36 länder på 23 språk och är det snabbast växande nätverket av oberoende nyhetsmedier i världen. Svenska Epoch Times grundades år 2006 som webbtidning.

Epoch Times är en heltäckande nyhetstidning med främst riksnyheter och internationella nyheter.

Vi vill rapportera de viktiga händelserna i vår tid, inte för att de är sensationella utan för att de har betydelse i ett långsiktigt perspektiv.

Vi vill upprätthålla universella mänskliga värden, rättigheter och friheter i det vi publicerar. Svenska Epoch Times är medlem i Tidningsutgivarna (TU).

© Svenska Epoch Times 2024