Inrikes

Hyrbilsjätten säljer av elbilar och satsar istället på bensindrivna fordon

Epoch Times

På torsdagen tillkännagav Hertz att de planerar att avyttra cirka 20 000 elfordon från sin amerikanska fordonsflotta på grund av ökade kostnader relaterade till kollisioner och skador. För att ersätta dessa fordon kommer företaget istället att investera i bensindrivna fordon.

Trots att Hertz tidigare hade satt upp ett mål om att 25 procent av deras fordons flotta skulle vara elektrisk till slutet av 2024, kommer nu företaget att försöka förbättra lönsamheten för de återstående elbilarna i deras bestånd istället för att upprätthålla den ursprungliga elektrifieringsplanen.

Kvalitetsjournalistik – så arbetar Svenska Epoch Times

Svenska Epoch Times är opartisk och tar inte politisk ställning. Publicerat material ska vara sant. Om vi har gjort fel ska vi skyndsamt rätta det.

Vi vill med vår sammantagna rapportering ge ett bredare perspektiv på samtidens relevanta frågor. Detta innebär inte att alla artiklar alltid ger ”båda sidor”, framförallt inte korta artiklar eller intervjuer där intentionen endast är att rapportera något som hänt just nu.

Vi är medlemmar i TU – mediehusens branschorganisation. Här finns de pressetiska reglerna vi följer.

Feedback

Läs mer

Mest lästa

Nyhetstips

Har du tips på något vi borde skriva om? Skicka till es.semithcope@spit

Inrikes

Hyrbilsjätten säljer av elbilar och satsar istället på bensindrivna fordon

Epoch Times

På torsdagen tillkännagav Hertz att de planerar att avyttra cirka 20 000 elfordon från sin amerikanska fordonsflotta på grund av ökade kostnader relaterade till kollisioner och skador. För att ersätta dessa fordon kommer företaget istället att investera i bensindrivna fordon.

Trots att Hertz tidigare hade satt upp ett mål om att 25 procent av deras fordons flotta skulle vara elektrisk till slutet av 2024, kommer nu företaget att försöka förbättra lönsamheten för de återstående elbilarna i deras bestånd istället för att upprätthålla den ursprungliga elektrifieringsplanen.

Kvalitetsjournalistik – så arbetar Svenska Epoch Times

Svenska Epoch Times är opartisk och tar inte politisk ställning. Publicerat material ska vara sant. Om vi har gjort fel ska vi skyndsamt rätta det.

Vi vill med vår sammantagna rapportering ge ett bredare perspektiv på samtidens relevanta frågor. Detta innebär inte att alla artiklar alltid ger ”båda sidor”, framförallt inte korta artiklar eller intervjuer där intentionen endast är att rapportera något som hänt just nu.

Vi är medlemmar i TU – mediehusens branschorganisation. Här finns de pressetiska reglerna vi följer.

Feedback

Svenska Epoch Times

Publisher
Vasilios Zoupounidis
Politisk chefredaktör
Daniel Sundqvist
Opinionschef
Lotta Gröning
Sportchef
Jonas Arnesen
Kulturchef
Einar Askestad

Svenska Epoch Times
DN-skrapan
Rålambsvägen 17
112 59 Stockholm

Epoch Times är en unik röst bland svenska medier. Vi är fristående och samtidigt en del av det stora globala medienätverket Epoch Media Group. Vi finns i 36 länder på 23 språk och är det snabbast växande nätverket av oberoende nyhetsmedier i världen. Svenska Epoch Times grundades år 2006 som webbtidning.

Epoch Times är en heltäckande nyhetstidning med främst riksnyheter och internationella nyheter.

Vi vill rapportera de viktiga händelserna i vår tid, inte för att de är sensationella utan för att de har betydelse i ett långsiktigt perspektiv.

Vi vill upprätthålla universella mänskliga värden, rättigheter och friheter i det vi publicerar. Svenska Epoch Times är medlem i Tidningsutgivarna (TU).

© Svenska Epoch Times 2025