loadingSkolsverige har genom åren gått igenom en mängd olika pedagogiska trender. Skoluniformen blir som en protest mot allt experimenterande. Foto: Shutterstock
Skolsverige har genom åren gått igenom en mängd olika pedagogiska trender. Skoluniformen blir som en protest mot allt experimenterande. Foto: Shutterstock
Krönika

En konservativ skolrebell

Anton Nilsson

En friskola i närheten av min hemstad släppte för ett tag sedan en reklamfilm som visar att de har helt vanliga klassrum. Vad betyder egentligen detta och varför lockas föräldrar av den här typen av budskap?

På mina sociala medier får jag från och till reklam från de lokala friskolorna. Den senaste tiden har det främst handlat om en till synes ganska konservativ skola. Skolan marknadsför sig, förutom genom sin internationella inriktning, som en traditionell skola med skoluniformer, katederundervisning och ordning och reda.

För ett tag sedan började skolan sända en reklamfilm som handlar om att skolan har traditionella lokaler. Alltså vanliga klassrum. Den visar barn som går genom helt vanliga korridorer, med helt vanliga skolväskor och närmar sig helt vanliga klassrum.

Feedback

Läs mer

Mest lästa

Har du ett nyhetstips?

Skicka till es.semithcope@spit.

Rekommenderat

loadingSkolsverige har genom åren gått igenom en mängd olika pedagogiska trender. Skoluniformen blir som en protest mot allt experimenterande. Foto: Shutterstock
Skolsverige har genom åren gått igenom en mängd olika pedagogiska trender. Skoluniformen blir som en protest mot allt experimenterande. Foto: Shutterstock
Krönika

En konservativ skolrebell

Anton Nilsson

En friskola i närheten av min hemstad släppte för ett tag sedan en reklamfilm som visar att de har helt vanliga klassrum. Vad betyder egentligen detta och varför lockas föräldrar av den här typen av budskap?

På mina sociala medier får jag från och till reklam från de lokala friskolorna. Den senaste tiden har det främst handlat om en till synes ganska konservativ skola. Skolan marknadsför sig, förutom genom sin internationella inriktning, som en traditionell skola med skoluniformer, katederundervisning och ordning och reda.

För ett tag sedan började skolan sända en reklamfilm som handlar om att skolan har traditionella lokaler. Alltså vanliga klassrum. Den visar barn som går genom helt vanliga korridorer, med helt vanliga skolväskor och närmar sig helt vanliga klassrum.

Feedback

Svenska Epoch Times

Publisher
Vasilios Zoupounidis
Politisk chefredaktör
Daniel Sundqvist
Opinionschef
Lotta Gröning
Sportchef
Jonas Arnesen
Kulturchef
Einar Askestad

Svenska Epoch Times
DN-skrapan
Rålambsvägen 17
112 59 Stockholm

Epoch Times är en unik röst bland svenska medier. Vi är fristående och samtidigt en del av det stora globala medienätverket Epoch Media Group. Vi finns i 36 länder på 23 språk och är det snabbast växande nätverket av oberoende nyhetsmedier i världen. Svenska Epoch Times grundades år 2006 som webbtidning.

Epoch Times är en heltäckande nyhetstidning med främst riksnyheter och internationella nyheter.

Vi vill rapportera de viktiga händelserna i vår tid, inte för att de är sensationella utan för att de har betydelse i ett långsiktigt perspektiv.

Vi vill upprätthålla universella mänskliga värden, rättigheter och friheter i det vi publicerar. Svenska Epoch Times är medlem i Tidningsutgivarna (TU).

© Svenska Epoch Times 2024