loadingStockholms stads eldrivna hyrcyklar stoppas. Arkivbild. Foto: Stina Stjernkvist/SvD/TT
Stockholms stads eldrivna hyrcyklar stoppas. Arkivbild. Foto: Stina Stjernkvist/SvD/TT
Inrikes

Brandfarliga hyrcyklar stoppas i Stockholm

TT

Stockholms stads drygt 1 000 eldrivna hyrcyklar stoppas med omedelbar verkan. Anledningen är att batterierna riskerar att börja brinna, skriver Svenska Dagbladet som granskat kommunens hyrcykelsystem.

– Man har kunnat konstatera att det beror på ett tekniskt fel som är kopplat till kylan. Det går inte att utesluta risken att det kan drabba fler cyklar, därför stoppas systemet och bolaget plockar in cyklarna för att försöka åtgärda det här, säger trafikborgarrådet Lars Strömgren (MP) till tidningen.

SvD:s granskning visar att över hälften av hyrcyklarna har hyrts ut trots olika kända skador. Anonyma anställda på bolaget Inurba, som sköter driften på uppdrag av kommunen, har slagit larm till tidningen om livsfara för cyklisterna.

Kvalitetsjournalistik – så arbetar Svenska Epoch Times

Svenska Epoch Times är opartisk och tar inte politisk ställning. Publicerat material ska vara sant. Om vi har gjort fel ska vi skyndsamt rätta det.

Vi vill med vår sammantagna rapportering ge ett bredare perspektiv på samtidens relevanta frågor. Detta innebär inte att alla artiklar alltid ger ”båda sidor”, framförallt inte korta artiklar eller intervjuer där intentionen endast är att rapportera något som hänt just nu.

Vi är medlemmar i TU – mediehusens branschorganisation. Här finns de pressetiska reglerna vi följer.

Feedback

Läs mer

Mest lästa

Har du ett nyhetstips?

Skicka till es.semithcope@spit.

Rekommenderat

loadingStockholms stads eldrivna hyrcyklar stoppas. Arkivbild. Foto: Stina Stjernkvist/SvD/TT
Stockholms stads eldrivna hyrcyklar stoppas. Arkivbild. Foto: Stina Stjernkvist/SvD/TT
Inrikes

Brandfarliga hyrcyklar stoppas i Stockholm

TT

Stockholms stads drygt 1 000 eldrivna hyrcyklar stoppas med omedelbar verkan. Anledningen är att batterierna riskerar att börja brinna, skriver Svenska Dagbladet som granskat kommunens hyrcykelsystem.

– Man har kunnat konstatera att det beror på ett tekniskt fel som är kopplat till kylan. Det går inte att utesluta risken att det kan drabba fler cyklar, därför stoppas systemet och bolaget plockar in cyklarna för att försöka åtgärda det här, säger trafikborgarrådet Lars Strömgren (MP) till tidningen.

SvD:s granskning visar att över hälften av hyrcyklarna har hyrts ut trots olika kända skador. Anonyma anställda på bolaget Inurba, som sköter driften på uppdrag av kommunen, har slagit larm till tidningen om livsfara för cyklisterna.

Kvalitetsjournalistik – så arbetar Svenska Epoch Times

Svenska Epoch Times är opartisk och tar inte politisk ställning. Publicerat material ska vara sant. Om vi har gjort fel ska vi skyndsamt rätta det.

Vi vill med vår sammantagna rapportering ge ett bredare perspektiv på samtidens relevanta frågor. Detta innebär inte att alla artiklar alltid ger ”båda sidor”, framförallt inte korta artiklar eller intervjuer där intentionen endast är att rapportera något som hänt just nu.

Vi är medlemmar i TU – mediehusens branschorganisation. Här finns de pressetiska reglerna vi följer.

Feedback

Svenska Epoch Times

Publisher
Vasilios Zoupounidis
Politisk chefredaktör
Daniel Sundqvist
Opinionschef
Lotta Gröning
Sportchef
Jonas Arnesen
Kulturchef
Einar Askestad

Svenska Epoch Times
DN-skrapan
Rålambsvägen 17
112 59 Stockholm

Epoch Times är en unik röst bland svenska medier. Vi är fristående och samtidigt en del av det stora globala medienätverket Epoch Media Group. Vi finns i 36 länder på 23 språk och är det snabbast växande nätverket av oberoende nyhetsmedier i världen. Svenska Epoch Times grundades år 2006 som webbtidning.

Epoch Times är en heltäckande nyhetstidning med främst riksnyheter och internationella nyheter.

Vi vill rapportera de viktiga händelserna i vår tid, inte för att de är sensationella utan för att de har betydelse i ett långsiktigt perspektiv.

Vi vill upprätthålla universella mänskliga värden, rättigheter och friheter i det vi publicerar. Svenska Epoch Times är medlem i Tidningsutgivarna (TU).

© Svenska Epoch Times 2024