loadingRena elbilar skulle få köra i miljözonen centralt i Stockholm. Foto: Fredrik Sandberg/TT
Rena elbilar skulle få köra i miljözonen centralt i Stockholm. Foto: Fredrik Sandberg/TT
Inrikes

Miljözonen i Stockholm city fortsatt pausad

TT

Det ser mörkt ut för miljözonen i Stockholm, som det rödgröna styret i staden vill införa. Detta sedan Transportstyrelsen satt ned foten i frågan.

Förbudet mot diesel- och bensinbilar i en mindre zon i Stockholms city skulle ha införts vid årsskiftet. I november stoppade dock länsstyrelsen beslutet tills vidare sedan flera bolag som driver verksamhet i området har överklagat.

Detta så kallade inhibitionsbeslut överklagades i sin tur av Stockholms stad till Transportstyrelsen. Nu avslår Transportstyrelsen stadens överklagande, vilket innebär att beslutet om miljözonen inte gäller i avvaktan på att sakfrågan avgörs slutligt av länsstyrelsen.

Kvalitetsjournalistik – så arbetar Svenska Epoch Times

Svenska Epoch Times är opartisk och tar inte politisk ställning. Publicerat material ska vara sant. Om vi har gjort fel ska vi skyndsamt rätta det.

Vi vill med vår sammantagna rapportering ge ett bredare perspektiv på samtidens relevanta frågor. Detta innebär inte att alla artiklar alltid ger ”båda sidor”, framförallt inte korta artiklar eller intervjuer där intentionen endast är att rapportera något som hänt just nu.

Vi är medlemmar i TU – mediehusens branschorganisation. Här finns de pressetiska reglerna vi följer.

Feedback

Läs mer

Mest lästa

Har du ett nyhetstips?

Skicka till es.semithcope@spit.

Rekommenderat

loadingRena elbilar skulle få köra i miljözonen centralt i Stockholm. Foto: Fredrik Sandberg/TT
Rena elbilar skulle få köra i miljözonen centralt i Stockholm. Foto: Fredrik Sandberg/TT
Inrikes

Miljözonen i Stockholm city fortsatt pausad

TT

Det ser mörkt ut för miljözonen i Stockholm, som det rödgröna styret i staden vill införa. Detta sedan Transportstyrelsen satt ned foten i frågan.

Förbudet mot diesel- och bensinbilar i en mindre zon i Stockholms city skulle ha införts vid årsskiftet. I november stoppade dock länsstyrelsen beslutet tills vidare sedan flera bolag som driver verksamhet i området har överklagat.

Detta så kallade inhibitionsbeslut överklagades i sin tur av Stockholms stad till Transportstyrelsen. Nu avslår Transportstyrelsen stadens överklagande, vilket innebär att beslutet om miljözonen inte gäller i avvaktan på att sakfrågan avgörs slutligt av länsstyrelsen.

Kvalitetsjournalistik – så arbetar Svenska Epoch Times

Svenska Epoch Times är opartisk och tar inte politisk ställning. Publicerat material ska vara sant. Om vi har gjort fel ska vi skyndsamt rätta det.

Vi vill med vår sammantagna rapportering ge ett bredare perspektiv på samtidens relevanta frågor. Detta innebär inte att alla artiklar alltid ger ”båda sidor”, framförallt inte korta artiklar eller intervjuer där intentionen endast är att rapportera något som hänt just nu.

Vi är medlemmar i TU – mediehusens branschorganisation. Här finns de pressetiska reglerna vi följer.

Feedback

Svenska Epoch Times

Publisher
Vasilios Zoupounidis
Politisk chefredaktör
Daniel Sundqvist
Opinionschef
Lotta Gröning
Sportchef
Jonas Arnesen
Kulturchef
Einar Askestad

Svenska Epoch Times
DN-skrapan
Rålambsvägen 17
112 59 Stockholm

Epoch Times är en unik röst bland svenska medier. Vi är fristående och samtidigt en del av det stora globala medienätverket Epoch Media Group. Vi finns i 36 länder på 23 språk och är det snabbast växande nätverket av oberoende nyhetsmedier i världen. Svenska Epoch Times grundades år 2006 som webbtidning.

Epoch Times är en heltäckande nyhetstidning med främst riksnyheter och internationella nyheter.

Vi vill rapportera de viktiga händelserna i vår tid, inte för att de är sensationella utan för att de har betydelse i ett långsiktigt perspektiv.

Vi vill upprätthålla universella mänskliga värden, rättigheter och friheter i det vi publicerar. Svenska Epoch Times är medlem i Tidningsutgivarna (TU).

© Svenska Epoch Times 2025