loadingDen raserade bron i Ringebu. Foto: Geir Olsen/NTB/TT
Den raserade bron i Ringebu. Foto: Geir Olsen/NTB/TT
Utrikes

SJ får i gång trafik på kapad linje i Norge

TT-NTB

En kollapsad bro under ovädret Hans får konsekvenser för Norges tågtrafik under hela året ut. På måndagen kan SJ:s tåg åter rulla på den viktiga Dovrebanen, men bara delar av sträckan.

SJ är operatör på trafiken mellan Oslo och Norges fjärde stad Trondheim. Tillsammans med godsbolaget Cargonet har de sedan Hans larmat om att de behöver statlig undsättning, och det har talats om konkurshot för SJ:s norska gren.

Men nu har SJ Norge och myndigheten Jernbanedirektoratet enats om höstens trafik. Det innebär att tågen från måndag åter rullar på Dovrebanen. Men på den mittersta delen, mellan Lillehammer och Dombås, måste resenärerna byta till buss.

Kvalitetsjournalistik – så arbetar Svenska Epoch Times

Svenska Epoch Times är opartisk och tar inte politisk ställning. Publicerat material ska vara sant. Om vi har gjort fel ska vi skyndsamt rätta det.

Vi vill med vår sammantagna rapportering ge ett bredare perspektiv på samtidens relevanta frågor. Detta innebär inte att alla artiklar alltid ger ”båda sidor”, framförallt inte korta artiklar eller intervjuer där intentionen endast är att rapportera något som hänt just nu.

Vi är medlemmar i TU – mediehusens branschorganisation. Här finns de pressetiska reglerna vi följer.

Feedback

Läs mer

Mest lästa

Har du ett nyhetstips?

Skicka till es.semithcope@spit.

Rekommenderat

loadingDen raserade bron i Ringebu. Foto: Geir Olsen/NTB/TT
Den raserade bron i Ringebu. Foto: Geir Olsen/NTB/TT
Utrikes

SJ får i gång trafik på kapad linje i Norge

TT-NTB

En kollapsad bro under ovädret Hans får konsekvenser för Norges tågtrafik under hela året ut. På måndagen kan SJ:s tåg åter rulla på den viktiga Dovrebanen, men bara delar av sträckan.

SJ är operatör på trafiken mellan Oslo och Norges fjärde stad Trondheim. Tillsammans med godsbolaget Cargonet har de sedan Hans larmat om att de behöver statlig undsättning, och det har talats om konkurshot för SJ:s norska gren.

Men nu har SJ Norge och myndigheten Jernbanedirektoratet enats om höstens trafik. Det innebär att tågen från måndag åter rullar på Dovrebanen. Men på den mittersta delen, mellan Lillehammer och Dombås, måste resenärerna byta till buss.

Kvalitetsjournalistik – så arbetar Svenska Epoch Times

Svenska Epoch Times är opartisk och tar inte politisk ställning. Publicerat material ska vara sant. Om vi har gjort fel ska vi skyndsamt rätta det.

Vi vill med vår sammantagna rapportering ge ett bredare perspektiv på samtidens relevanta frågor. Detta innebär inte att alla artiklar alltid ger ”båda sidor”, framförallt inte korta artiklar eller intervjuer där intentionen endast är att rapportera något som hänt just nu.

Vi är medlemmar i TU – mediehusens branschorganisation. Här finns de pressetiska reglerna vi följer.

Feedback

Svenska Epoch Times

Publisher
Vasilios Zoupounidis
Politisk chefredaktör
Daniel Sundqvist
Opinionschef
Lotta Gröning
Sportchef
Jonas Arnesen
Kulturchef
Einar Askestad

Svenska Epoch Times
DN-skrapan
Rålambsvägen 17
112 59 Stockholm

Epoch Times är en unik röst bland svenska medier. Vi är fristående och samtidigt en del av det stora globala medienätverket Epoch Media Group. Vi finns i 36 länder på 23 språk och är det snabbast växande nätverket av oberoende nyhetsmedier i världen. Svenska Epoch Times grundades år 2006 som webbtidning.

Epoch Times är en heltäckande nyhetstidning med främst riksnyheter och internationella nyheter.

Vi vill rapportera de viktiga händelserna i vår tid, inte för att de är sensationella utan för att de har betydelse i ett långsiktigt perspektiv.

Vi vill upprätthålla universella mänskliga värden, rättigheter och friheter i det vi publicerar. Svenska Epoch Times är medlem i Tidningsutgivarna (TU).

© Svenska Epoch Times 2024