loadingFrankrikes president Emmanuel Macron studerar en modell av ett Airbus Zero, en modell som är tänkt att drivas enbart av vätgas. Arkivbild. Foto: Michel Euler/AP/TT
Frankrikes president Emmanuel Macron studerar en modell av ett Airbus Zero, en modell som är tänkt att drivas enbart av vätgas. Arkivbild. Foto: Michel Euler/AP/TT
Inrikes

SAS och Airbus i samarbete kring vätgasflyg

TT

Flygbolaget SAS undertecknar en avsiktsförklaring tillsammans med bland annat flygplanstillverkaren Airbus. Avsikten är att utveckla infrastruktur för vätgasflyg på ett 50-tal olika flygplatser i Norge och Sverige.

Förstudien är enligt parterna den första som omfattar två länder och löper inledningsvis över ett års tid med möjlighet till förlängning. Vätgasflyg ses som ett av flera alternativ inom flygindustrin för att minska koldioxidutsläppen och bland annat Vattenfall är nu med som en tänkbar producent av vätgas.

Kvalitetsjournalistik – så arbetar Svenska Epoch Times

Svenska Epoch Times är opartisk och tar inte politisk ställning. Publicerat material ska vara sant. Om vi har gjort fel ska vi skyndsamt rätta det.

Vi vill med vår sammantagna rapportering ge ett bredare perspektiv på samtidens relevanta frågor. Detta innebär inte att alla artiklar alltid ger ”båda sidor”, framförallt inte korta artiklar eller intervjuer där intentionen endast är att rapportera något som hänt just nu.

Vi är medlemmar i TU – mediehusens branschorganisation. Här finns de pressetiska reglerna vi följer.

Feedback

Läs mer

Mest lästa

Nyhetstips

Har du tips på något vi borde skriva om? Skicka till es.semithcope@spit

loadingFrankrikes president Emmanuel Macron studerar en modell av ett Airbus Zero, en modell som är tänkt att drivas enbart av vätgas. Arkivbild. Foto: Michel Euler/AP/TT
Frankrikes president Emmanuel Macron studerar en modell av ett Airbus Zero, en modell som är tänkt att drivas enbart av vätgas. Arkivbild. Foto: Michel Euler/AP/TT
Inrikes

SAS och Airbus i samarbete kring vätgasflyg

TT

Flygbolaget SAS undertecknar en avsiktsförklaring tillsammans med bland annat flygplanstillverkaren Airbus. Avsikten är att utveckla infrastruktur för vätgasflyg på ett 50-tal olika flygplatser i Norge och Sverige.

Förstudien är enligt parterna den första som omfattar två länder och löper inledningsvis över ett års tid med möjlighet till förlängning. Vätgasflyg ses som ett av flera alternativ inom flygindustrin för att minska koldioxidutsläppen och bland annat Vattenfall är nu med som en tänkbar producent av vätgas.

Kvalitetsjournalistik – så arbetar Svenska Epoch Times

Svenska Epoch Times är opartisk och tar inte politisk ställning. Publicerat material ska vara sant. Om vi har gjort fel ska vi skyndsamt rätta det.

Vi vill med vår sammantagna rapportering ge ett bredare perspektiv på samtidens relevanta frågor. Detta innebär inte att alla artiklar alltid ger ”båda sidor”, framförallt inte korta artiklar eller intervjuer där intentionen endast är att rapportera något som hänt just nu.

Vi är medlemmar i TU – mediehusens branschorganisation. Här finns de pressetiska reglerna vi följer.

Feedback

Svenska Epoch Times

Publisher
Vasilios Zoupounidis
Politisk chefredaktör
Daniel Sundqvist
Opinionschef
Lotta Gröning
Sportchef
Jonas Arnesen
Kulturchef
Einar Askestad

Svenska Epoch Times
DN-skrapan
Rålambsvägen 17
112 59 Stockholm

Epoch Times är en unik röst bland svenska medier. Vi är fristående och samtidigt en del av det stora globala medienätverket Epoch Media Group. Vi finns i 36 länder på 23 språk och är det snabbast växande nätverket av oberoende nyhetsmedier i världen. Svenska Epoch Times grundades år 2006 som webbtidning.

Epoch Times är en heltäckande nyhetstidning med främst riksnyheter och internationella nyheter.

Vi vill rapportera de viktiga händelserna i vår tid, inte för att de är sensationella utan för att de har betydelse i ett långsiktigt perspektiv.

Vi vill upprätthålla universella mänskliga värden, rättigheter och friheter i det vi publicerar. Svenska Epoch Times är medlem i Tidningsutgivarna (TU).

© Svenska Epoch Times 2025