Nöje

Netflix testar nytt och dyrare abonnemang

Epoch Times

Netflix undersöker kundernas inställning sitt dyraste alternativ hittills. Det nya testabonnemanget "Ultra" kan innebära att nuvarande abonnemangsformer blir lidande.

Abonnemanget "Ultra" testas nu i två versioner av Netflixanvändare på utvalda marknader, så som Tyskland och Italien. Även i Sverige presenteras alternativet för slumpmässigt utvalda nya prenumeranter.

Testet görs globalt och kan dyka upp för nya svenska användare, men testet i sig är ingen garanti för att Netflix Ultra i framtiden kommer att lanseras som abonnemangsform, säger Hanna Brandt Parkvall, presskontakt för Netflix på pr-byrån Isobar.
I nuläget erbjuder Netflix de tre abonnemangen basic, standard och premium som kostar 89, 109 respektive 139 kronor i månaden. Premiumalternativet ger högst kvalitet i bild samt möjligheten för varje användare att se på fyra skärmar samtidigt.

Även "Ultra" ger sina prenumeranter tillgång till fyra skärmar men erbjuder också HDR-innehåll, vilket ger en mer detaljerad och verklighetstrogen bild.

För nya användare kan "Ultra" bli ett måste om de vill använda fyra skärmar samtidigt, detta eftersom de testanvändare som väljer Premium bara får tillgång till två.

Om "Ultra" blir verklighet kommer kostnaden att ligga mellan 142 kronor och 173 kronor, beroende på land.

(TT)

Den vilda tjuren galopperar ut på gatan från rodeon – se när cowboyen griper in

Slav under kommunismen

Kvalitetsjournalistik – så arbetar Svenska Epoch Times

Svenska Epoch Times är opartisk och tar inte politisk ställning. Publicerat material ska vara sant. Om vi har gjort fel ska vi skyndsamt rätta det.

Vi vill med vår sammantagna rapportering ge ett bredare perspektiv på samtidens relevanta frågor. Detta innebär inte att alla artiklar alltid ger ”båda sidor”, framförallt inte korta artiklar eller intervjuer där intentionen endast är att rapportera något som hänt just nu.

Vi är medlemmar i TU – mediehusens branschorganisation. Här finns de pressetiska reglerna vi följer.

Feedback

Läs mer

Mest lästa

Har du ett nyhetstips?

Skicka till es.semithcope@spit.

Rekommenderat

Nöje

Netflix testar nytt och dyrare abonnemang

Epoch Times

Netflix undersöker kundernas inställning sitt dyraste alternativ hittills. Det nya testabonnemanget "Ultra" kan innebära att nuvarande abonnemangsformer blir lidande.

Abonnemanget "Ultra" testas nu i två versioner av Netflixanvändare på utvalda marknader, så som Tyskland och Italien. Även i Sverige presenteras alternativet för slumpmässigt utvalda nya prenumeranter.

Testet görs globalt och kan dyka upp för nya svenska användare, men testet i sig är ingen garanti för att Netflix Ultra i framtiden kommer att lanseras som abonnemangsform, säger Hanna Brandt Parkvall, presskontakt för Netflix på pr-byrån Isobar.
I nuläget erbjuder Netflix de tre abonnemangen basic, standard och premium som kostar 89, 109 respektive 139 kronor i månaden. Premiumalternativet ger högst kvalitet i bild samt möjligheten för varje användare att se på fyra skärmar samtidigt.

Även "Ultra" ger sina prenumeranter tillgång till fyra skärmar men erbjuder också HDR-innehåll, vilket ger en mer detaljerad och verklighetstrogen bild.

För nya användare kan "Ultra" bli ett måste om de vill använda fyra skärmar samtidigt, detta eftersom de testanvändare som väljer Premium bara får tillgång till två.

Om "Ultra" blir verklighet kommer kostnaden att ligga mellan 142 kronor och 173 kronor, beroende på land.

(TT)

Den vilda tjuren galopperar ut på gatan från rodeon – se när cowboyen griper in

Slav under kommunismen

Kvalitetsjournalistik – så arbetar Svenska Epoch Times

Svenska Epoch Times är opartisk och tar inte politisk ställning. Publicerat material ska vara sant. Om vi har gjort fel ska vi skyndsamt rätta det.

Vi vill med vår sammantagna rapportering ge ett bredare perspektiv på samtidens relevanta frågor. Detta innebär inte att alla artiklar alltid ger ”båda sidor”, framförallt inte korta artiklar eller intervjuer där intentionen endast är att rapportera något som hänt just nu.

Vi är medlemmar i TU – mediehusens branschorganisation. Här finns de pressetiska reglerna vi följer.

Feedback

Svenska Epoch Times

Publisher
Vasilios Zoupounidis
Politisk chefredaktör
Daniel Sundqvist
Opinionschef
Lotta Gröning
Sportchef
Jonas Arnesen
Kulturchef
Einar Askestad

Svenska Epoch Times
DN-skrapan
Rålambsvägen 17
112 59 Stockholm

Epoch Times är en unik röst bland svenska medier. Vi är fristående och samtidigt en del av det stora globala medienätverket Epoch Media Group. Vi finns i 36 länder på 23 språk och är det snabbast växande nätverket av oberoende nyhetsmedier i världen. Svenska Epoch Times grundades år 2006 som webbtidning.

Epoch Times är en heltäckande nyhetstidning med främst riksnyheter och internationella nyheter.

Vi vill rapportera de viktiga händelserna i vår tid, inte för att de är sensationella utan för att de har betydelse i ett långsiktigt perspektiv.

Vi vill upprätthålla universella mänskliga värden, rättigheter och friheter i det vi publicerar. Svenska Epoch Times är medlem i Tidningsutgivarna (TU).

© Svenska Epoch Times 2024