loadingMänniskor utanför en tågstation i Bombay. Just Indien är ett av de länder som svenska företag ser störst potential i just nu. Arkivbild. Foto: Rajanish Kakade/AP/TT
Människor utanför en tågstation i Bombay. Just Indien är ett av de länder som svenska företag ser störst potential i just nu. Arkivbild. Foto: Rajanish Kakade/AP/TT
Inrikes

Indien allt hetare alternativ för svenska bolag

Tobias Österberg

Tillväxtmarknader som Indonesien och Indien blir allt hetare för svenska företag. Mera avslaget är det då i traditionella områden som Nordamerika och USA.

I en undersökning med över 1 600 tillfrågade representanter har halvstatliga Business Sweden undersökt det svenska företagsklimatet på utländska marknader. Sammanställningen visar ett tydligt budskap, säger Jan Larsson, vd på Business Sweden:

– På två år har såväl Indien som Förenade Arabemiraten passerat USA och Kina när det gäller favoritländer och affärsklimatet. Jag vill inte använda ordet paradigmskifte men det markerar ändå ett skifte i världen som är ganska svåranalyserat, säger han till TT.

Feedback

Läs mer

Mest lästa

Har du ett nyhetstips?

Skicka till es.semithcope@spit.

Rekommenderat

loadingMänniskor utanför en tågstation i Bombay. Just Indien är ett av de länder som svenska företag ser störst potential i just nu. Arkivbild. Foto: Rajanish Kakade/AP/TT
Människor utanför en tågstation i Bombay. Just Indien är ett av de länder som svenska företag ser störst potential i just nu. Arkivbild. Foto: Rajanish Kakade/AP/TT
Inrikes

Indien allt hetare alternativ för svenska bolag

Tobias Österberg

Tillväxtmarknader som Indonesien och Indien blir allt hetare för svenska företag. Mera avslaget är det då i traditionella områden som Nordamerika och USA.

I en undersökning med över 1 600 tillfrågade representanter har halvstatliga Business Sweden undersökt det svenska företagsklimatet på utländska marknader. Sammanställningen visar ett tydligt budskap, säger Jan Larsson, vd på Business Sweden:

– På två år har såväl Indien som Förenade Arabemiraten passerat USA och Kina när det gäller favoritländer och affärsklimatet. Jag vill inte använda ordet paradigmskifte men det markerar ändå ett skifte i världen som är ganska svåranalyserat, säger han till TT.

Feedback

Svenska Epoch Times

Publisher
Vasilios Zoupounidis
Politisk chefredaktör
Daniel Sundqvist
Opinionschef
Lotta Gröning
Sportchef
Jonas Arnesen
Kulturchef
Einar Askestad

Svenska Epoch Times
DN-skrapan
Rålambsvägen 17
112 59 Stockholm

Epoch Times är en unik röst bland svenska medier. Vi är fristående och samtidigt en del av det stora globala medienätverket Epoch Media Group. Vi finns i 36 länder på 23 språk och är det snabbast växande nätverket av oberoende nyhetsmedier i världen. Svenska Epoch Times grundades år 2006 som webbtidning.

Epoch Times är en heltäckande nyhetstidning med främst riksnyheter och internationella nyheter.

Vi vill rapportera de viktiga händelserna i vår tid, inte för att de är sensationella utan för att de har betydelse i ett långsiktigt perspektiv.

Vi vill upprätthålla universella mänskliga värden, rättigheter och friheter i det vi publicerar. Svenska Epoch Times är medlem i Tidningsutgivarna (TU).

© Svenska Epoch Times 2024