loading

Konsumenterna litar på Sveriges bönder. Foto: TT-arkivbild
Konsumenterna litar på Sveriges bönder. Foto: TT-arkivbild
Inrikes

Högt förtroende för Sveriges bönder

Epoch Times

Svenska konsumenter har ett högt förtroende för landets bönder.

Nio av tio har mycket eller ganska stort förtroende för att de svenska jordbrukarna producerar bra råvaror och mat, visar en mätning från Ipsos på uppdrag av Lantbrukarnas riksförbund (LRF).

Fyra av fem tycker att Sveriges bönder har mycket eller ganska stor betydelse för Sveriges ekonomi och välstånd.

Samtidigt har bonden ett högt förtroende, 71 procent, när det gäller att bidra till ett hållbart samhälle. På det här området märks dock en viss försvagning av förtroendet med 5 procentenheter jämfört med fjolårets resultat.

"Det är ett tecken på att konsumenternas engagemang för hållbarhet och klimat ökar", säger Palle Borgström i ett pressmeddelande.

(TT)

Kvalitetsjournalistik – så arbetar Svenska Epoch Times

Svenska Epoch Times är opartisk och tar inte politisk ställning. Publicerat material ska vara sant. Om vi har gjort fel ska vi skyndsamt rätta det.

Vi vill med vår sammantagna rapportering ge ett bredare perspektiv på samtidens relevanta frågor. Detta innebär inte att alla artiklar alltid ger ”båda sidor”, framförallt inte korta artiklar eller intervjuer där intentionen endast är att rapportera något som hänt just nu.

Vi är medlemmar i TU – mediehusens branschorganisation. Här finns de pressetiska reglerna vi följer.

Feedback

Läs mer

Mest lästa

Har du ett nyhetstips?

Skicka till es.semithcope@spit.

Rekommenderat

loading

Konsumenterna litar på Sveriges bönder. Foto: TT-arkivbild
Konsumenterna litar på Sveriges bönder. Foto: TT-arkivbild
Inrikes

Högt förtroende för Sveriges bönder

Epoch Times

Svenska konsumenter har ett högt förtroende för landets bönder.

Nio av tio har mycket eller ganska stort förtroende för att de svenska jordbrukarna producerar bra råvaror och mat, visar en mätning från Ipsos på uppdrag av Lantbrukarnas riksförbund (LRF).

Fyra av fem tycker att Sveriges bönder har mycket eller ganska stor betydelse för Sveriges ekonomi och välstånd.

Samtidigt har bonden ett högt förtroende, 71 procent, när det gäller att bidra till ett hållbart samhälle. På det här området märks dock en viss försvagning av förtroendet med 5 procentenheter jämfört med fjolårets resultat.

"Det är ett tecken på att konsumenternas engagemang för hållbarhet och klimat ökar", säger Palle Borgström i ett pressmeddelande.

(TT)

Kvalitetsjournalistik – så arbetar Svenska Epoch Times

Svenska Epoch Times är opartisk och tar inte politisk ställning. Publicerat material ska vara sant. Om vi har gjort fel ska vi skyndsamt rätta det.

Vi vill med vår sammantagna rapportering ge ett bredare perspektiv på samtidens relevanta frågor. Detta innebär inte att alla artiklar alltid ger ”båda sidor”, framförallt inte korta artiklar eller intervjuer där intentionen endast är att rapportera något som hänt just nu.

Vi är medlemmar i TU – mediehusens branschorganisation. Här finns de pressetiska reglerna vi följer.

Feedback

Svenska Epoch Times

Publisher
Vasilios Zoupounidis
Politisk chefredaktör
Daniel Sundqvist
Opinionschef
Lotta Gröning
Sportchef
Jonas Arnesen
Kulturchef
Einar Askestad

Svenska Epoch Times
DN-skrapan
Rålambsvägen 17
112 59 Stockholm

Epoch Times är en unik röst bland svenska medier. Vi är fristående och samtidigt en del av det stora globala medienätverket Epoch Media Group. Vi finns i 36 länder på 23 språk och är det snabbast växande nätverket av oberoende nyhetsmedier i världen. Svenska Epoch Times grundades år 2006 som webbtidning.

Epoch Times är en heltäckande nyhetstidning med främst riksnyheter och internationella nyheter.

Vi vill rapportera de viktiga händelserna i vår tid, inte för att de är sensationella utan för att de har betydelse i ett långsiktigt perspektiv.

Vi vill upprätthålla universella mänskliga värden, rättigheter och friheter i det vi publicerar. Svenska Epoch Times är medlem i Tidningsutgivarna (TU).

© Svenska Epoch Times 2024