loadingHandelns tro på framtiden är sakta på väg uppåt. Arkivbild. Foto: Amir Nabizadeh/TT
Handelns tro på framtiden är sakta på väg uppåt. Arkivbild. Foto: Amir Nabizadeh/TT
Ekonomi & Näringsliv

Framtidstron inom handeln på väg upp

TT

Framtidstron inom sällanköpsvaruhandeln, det vill säga all detaljhandel utöver maten, stiger för andra månaden i rad i april månads Handelsbarometer.

Efter mer än ett års tid av sviktande tro på framtida försäljning stiger Framtidsindikatorn med 8,9 enheter till index 95,5, men ligger fortfarande under den neutrala nivån som är 100.

E-handeln, som gått starkt under pandemin, visar också en ökad framtidstro. Ökningen i april är 3,3 enheter och index landar på 117,2.

"E-handelns framtidsoptimism ser ut att stabilisera sig på en hög nivå och det finns en betydligt starkare framtidstro än i detaljhandeln. Det är tydligt att pandemin har fört med sig förändrade beteendemönster som gjort att allt fler söker sig till e-handeln", säger Karin Johansson, vd på Svensk Handel, enligt ett pressmeddelande.

(TT)

Visste du att vi även finns som papperstidning med veckoutgåva? Svenska Epoch Times – en traditionell nyhetstidning med klassisk, objektiv journalistik. Teckna din provprenumeration på papperstidningen idag – endast 99kr – klicka här för mer information.

 

Läs mer

Mest lästa

Rekommenderat

loadingHandelns tro på framtiden är sakta på väg uppåt. Arkivbild. Foto: Amir Nabizadeh/TT
Handelns tro på framtiden är sakta på väg uppåt. Arkivbild. Foto: Amir Nabizadeh/TT
Ekonomi & Näringsliv

Framtidstron inom handeln på väg upp

TT

Framtidstron inom sällanköpsvaruhandeln, det vill säga all detaljhandel utöver maten, stiger för andra månaden i rad i april månads Handelsbarometer.

Efter mer än ett års tid av sviktande tro på framtida försäljning stiger Framtidsindikatorn med 8,9 enheter till index 95,5, men ligger fortfarande under den neutrala nivån som är 100.

E-handeln, som gått starkt under pandemin, visar också en ökad framtidstro. Ökningen i april är 3,3 enheter och index landar på 117,2.

"E-handelns framtidsoptimism ser ut att stabilisera sig på en hög nivå och det finns en betydligt starkare framtidstro än i detaljhandeln. Det är tydligt att pandemin har fört med sig förändrade beteendemönster som gjort att allt fler söker sig till e-handeln", säger Karin Johansson, vd på Svensk Handel, enligt ett pressmeddelande.

(TT)

Visste du att vi även finns som papperstidning med veckoutgåva? Svenska Epoch Times – en traditionell nyhetstidning med klassisk, objektiv journalistik. Teckna din provprenumeration på papperstidningen idag – endast 99kr – klicka här för mer information.

 

Rekommenderat

Svenska Epoch Times

Publisher
Vasilios Zoupounidis
Politisk chefredaktör
Daniel Sundqvist
Opinionschef
Lotta Gröning
Sportchef
Jonas Arnesen
Kulturchef
Einar Askestad (föräldraledig)

Svenska Epoch Times
DN-skrapan
Rålambsvägen 17
112 59 Stockholm

Epoch Times är en unik röst bland svenska medier. Vi är fristående och samtidigt en del av det stora globala medienätverket Epoch Media Group. Vi finns i 36 länder på 23 språk och är det snabbast växande nätverket av oberoende nyhetsmedier i världen. Svenska Epoch Times grundades år 2006 som webbtidning.

Epoch Times är en heltäckande nyhetstidning med främst riksnyheter och internationella nyheter.

Vi vill rapportera de viktiga händelserna i vår tid, inte för att de är sensationella utan för att de har betydelse i ett långsiktigt perspektiv.

Vi vill upprätthålla universella mänskliga värden, rättigheter och friheter i det vi publicerar. Svenska Epoch Times är medlem i Tidningsutgivarna (TU).

© Svenska Epoch Times 2024