loading
Inrikes

E-handeln backade kraftigt i september

Tony Lingefors

E-handeln har det tufft just nu. Försäljningen på internet minskade med 19 procent i september jämfört med motsvarande månad förra året. Det visar branschorganisationen Svensk handels e-handelsindikator.

Förra månaden landade e-handelns omsättning på 10,2 miljarder kronor, enligt Svensk handels beräkningar.

– September var ytterligare en oerhört mörk månad för e-handeln i Sverige, och tveklöst en av de sämre månaderna på länge. Samtidigt ser vi alltjämt fortsatt stora skillnader mellan olika varukategorier där kapitalintensiva kategorier som gick bra under pandemin fortsatt har det mycket tufft, säger Per Ljungberg, innovationschef på Svensk handel, i ett uttalande.

Kvalitetsjournalistik – så arbetar Svenska Epoch Times

Svenska Epoch Times är opartisk och tar inte politisk ställning. Publicerat material ska vara sant. Om vi har gjort fel ska vi skyndsamt rätta det.

Vi vill med vår sammantagna rapportering ge ett bredare perspektiv på samtidens relevanta frågor. Detta innebär inte att alla artiklar alltid ger ”båda sidor”, framförallt inte korta artiklar eller intervjuer där intentionen endast är att rapportera något som hänt just nu.

Vi är medlemmar i TU – mediehusens branschorganisation. Här finns de pressetiska reglerna vi följer.

Feedback

Läs mer

Mest lästa

Nyhetstips

Har du tips på något vi borde skriva om? Skicka till es.semithcope@spit

loading
Inrikes

E-handeln backade kraftigt i september

Tony Lingefors

E-handeln har det tufft just nu. Försäljningen på internet minskade med 19 procent i september jämfört med motsvarande månad förra året. Det visar branschorganisationen Svensk handels e-handelsindikator.

Förra månaden landade e-handelns omsättning på 10,2 miljarder kronor, enligt Svensk handels beräkningar.

– September var ytterligare en oerhört mörk månad för e-handeln i Sverige, och tveklöst en av de sämre månaderna på länge. Samtidigt ser vi alltjämt fortsatt stora skillnader mellan olika varukategorier där kapitalintensiva kategorier som gick bra under pandemin fortsatt har det mycket tufft, säger Per Ljungberg, innovationschef på Svensk handel, i ett uttalande.

Kvalitetsjournalistik – så arbetar Svenska Epoch Times

Svenska Epoch Times är opartisk och tar inte politisk ställning. Publicerat material ska vara sant. Om vi har gjort fel ska vi skyndsamt rätta det.

Vi vill med vår sammantagna rapportering ge ett bredare perspektiv på samtidens relevanta frågor. Detta innebär inte att alla artiklar alltid ger ”båda sidor”, framförallt inte korta artiklar eller intervjuer där intentionen endast är att rapportera något som hänt just nu.

Vi är medlemmar i TU – mediehusens branschorganisation. Här finns de pressetiska reglerna vi följer.

Feedback

Svenska Epoch Times

Publisher
Vasilios Zoupounidis
Politisk chefredaktör
Daniel Sundqvist
Opinionschef
Lotta Gröning
Sportchef
Jonas Arnesen
Kulturchef
Einar Askestad

Svenska Epoch Times
DN-skrapan
Rålambsvägen 17
112 59 Stockholm

Epoch Times är en unik röst bland svenska medier. Vi är fristående och samtidigt en del av det stora globala medienätverket Epoch Media Group. Vi finns i 36 länder på 23 språk och är det snabbast växande nätverket av oberoende nyhetsmedier i världen. Svenska Epoch Times grundades år 2006 som webbtidning.

Epoch Times är en heltäckande nyhetstidning med främst riksnyheter och internationella nyheter.

Vi vill rapportera de viktiga händelserna i vår tid, inte för att de är sensationella utan för att de har betydelse i ett långsiktigt perspektiv.

Vi vill upprätthålla universella mänskliga värden, rättigheter och friheter i det vi publicerar. Svenska Epoch Times är medlem i Tidningsutgivarna (TU).

© Svenska Epoch Times 2025