loadingGratistidningen Metro. Arkivbild. Foto: Tomas Oneborg/SvD/TT
Gratistidningen Metro. Arkivbild. Foto: Tomas Oneborg/SvD/TT
Ekonomi & Näringsliv

Ager-Hanssen: Metro är inte till salu

Epoch Times

Metro är inte till salu, säger huvudägaren Christen Ager-Hanssen till tidningen Journalisten. Samtidigt är beskedet att huvudkontoret ska flyttas till London.

Ager-Hanssen berättade för Dagens Nyheter att han strävar efter att sälja Metro och i stället ägna sig åt digitala satsningar.

– Man kan säga att framtiden i print är sjunkande. I vår värld vill vi satsa på allt digitalt: Metro24, Metro Mode, Metro Jobb och metro.se. Vi vill ha kvar och utveckla alla digitala kanaler och vi vill ha kontroll över varumärket. Men en tidning är inget viktigt strategiskt instrument för oss och själva pappersprodukten blir en mindre och mindre del av vår koncern, säger han till DN.

Men nu backar han från uttalandet och säger att man inte tittar aktivt efter någon köpare.

– Nej, jag har inga ambitioner att sälja. Det enda jag kommunicerar till DN är att en pappersprodukt inte är strategiskt rätt över tid. Vi produktutvecklar tidningen precis som allt annat i våra bolag men vi försöker inte aktivt sälja den. Lägger någon ett bud som är tillräckligt intressant så tittar vi på det, precis som alla andra verksamheter i ett investmentbolag, säger Christen Ager-Hanssen till Journalisten.

(TT)

Läs mer

Mest lästa

Rekommenderat

loadingGratistidningen Metro. Arkivbild. Foto: Tomas Oneborg/SvD/TT
Gratistidningen Metro. Arkivbild. Foto: Tomas Oneborg/SvD/TT
Ekonomi & Näringsliv

Ager-Hanssen: Metro är inte till salu

Epoch Times

Metro är inte till salu, säger huvudägaren Christen Ager-Hanssen till tidningen Journalisten. Samtidigt är beskedet att huvudkontoret ska flyttas till London.

Ager-Hanssen berättade för Dagens Nyheter att han strävar efter att sälja Metro och i stället ägna sig åt digitala satsningar.

– Man kan säga att framtiden i print är sjunkande. I vår värld vill vi satsa på allt digitalt: Metro24, Metro Mode, Metro Jobb och metro.se. Vi vill ha kvar och utveckla alla digitala kanaler och vi vill ha kontroll över varumärket. Men en tidning är inget viktigt strategiskt instrument för oss och själva pappersprodukten blir en mindre och mindre del av vår koncern, säger han till DN.

Men nu backar han från uttalandet och säger att man inte tittar aktivt efter någon köpare.

– Nej, jag har inga ambitioner att sälja. Det enda jag kommunicerar till DN är att en pappersprodukt inte är strategiskt rätt över tid. Vi produktutvecklar tidningen precis som allt annat i våra bolag men vi försöker inte aktivt sälja den. Lägger någon ett bud som är tillräckligt intressant så tittar vi på det, precis som alla andra verksamheter i ett investmentbolag, säger Christen Ager-Hanssen till Journalisten.

(TT)

Rekommenderat

Svenska Epoch Times

Publisher
Vasilios Zoupounidis
Politisk chefredaktör
Daniel Sundqvist
Opinionschef
Lotta Gröning
Sportchef
Jonas Arnesen
Kulturchef
Einar Askestad

Svenska Epoch Times
DN-skrapan
Rålambsvägen 17
112 59 Stockholm

Epoch Times är en unik röst bland svenska medier. Vi är fristående och samtidigt en del av det stora globala medienätverket Epoch Media Group. Vi finns i 36 länder på 23 språk och är det snabbast växande nätverket av oberoende nyhetsmedier i världen. Svenska Epoch Times grundades år 2006 som webbtidning.

Epoch Times är en heltäckande nyhetstidning med främst riksnyheter och internationella nyheter.

Vi vill rapportera de viktiga händelserna i vår tid, inte för att de är sensationella utan för att de har betydelse i ett långsiktigt perspektiv.

Vi vill upprätthålla universella mänskliga värden, rättigheter och friheter i det vi publicerar. Svenska Epoch Times är medlem i Tidningsutgivarna (TU).

© Svenska Epoch Times 2024