loadingOlyckan på Norra länken i Stockholm skapade långa köer i rusningstrafiken. Foto: Magnus Lejhall/TT
Olyckan på Norra länken i Stockholm skapade långa köer i rusningstrafiken. Foto: Magnus Lejhall/TT
Inrikes

Rattfylleri misstänks vid lastbilskrock

TT

Polisen larmades vid 16-tiden om en olycka där en lastbil kört in i en annan lastbil bakifrån. En person fick undersökas av ambulanspersonal på platsen.

Enligt de första uppgifterna transporterade en av lastbilarna farligt gods vilket gjorde att tunnlarna stängdes som en försiktighetsåtgärd.

Ämnet visade sig senare vara glykol.

– Enligt de uppgifter som vi fått från Räddningstjänsten ska inget farligt utsläpp ha skett, sade polisens presstalesperson Nadya Norton till TT.

En av förarna misstänks vara påverkad och har tagits in för provtagning. En förundersökning om rattfylleri, vållande till kroppsskada och vårdslöshet i trafik har inletts.

Vid 18-tiden kunde trafiken börja släppas på igen.

Kvalitetsjournalistik – så arbetar Svenska Epoch Times

Svenska Epoch Times är opartisk och tar inte politisk ställning. Publicerat material ska vara sant. Om vi har gjort fel ska vi skyndsamt rätta det.

Vi vill med vår sammantagna rapportering ge ett bredare perspektiv på samtidens relevanta frågor. Detta innebär inte att alla artiklar alltid ger ”båda sidor”, framförallt inte korta artiklar eller intervjuer där intentionen endast är att rapportera något som hänt just nu.

Vi är medlemmar i TU – mediehusens branschorganisation. Här finns de pressetiska reglerna vi följer.

Feedback

Läs mer

Mest lästa

Nyhetstips

Har du tips på något vi borde skriva om? Skicka till es.semithcope@spit

loadingOlyckan på Norra länken i Stockholm skapade långa köer i rusningstrafiken. Foto: Magnus Lejhall/TT
Olyckan på Norra länken i Stockholm skapade långa köer i rusningstrafiken. Foto: Magnus Lejhall/TT
Inrikes

Rattfylleri misstänks vid lastbilskrock

TT

Polisen larmades vid 16-tiden om en olycka där en lastbil kört in i en annan lastbil bakifrån. En person fick undersökas av ambulanspersonal på platsen.

Enligt de första uppgifterna transporterade en av lastbilarna farligt gods vilket gjorde att tunnlarna stängdes som en försiktighetsåtgärd.

Ämnet visade sig senare vara glykol.

– Enligt de uppgifter som vi fått från Räddningstjänsten ska inget farligt utsläpp ha skett, sade polisens presstalesperson Nadya Norton till TT.

En av förarna misstänks vara påverkad och har tagits in för provtagning. En förundersökning om rattfylleri, vållande till kroppsskada och vårdslöshet i trafik har inletts.

Vid 18-tiden kunde trafiken börja släppas på igen.

Kvalitetsjournalistik – så arbetar Svenska Epoch Times

Svenska Epoch Times är opartisk och tar inte politisk ställning. Publicerat material ska vara sant. Om vi har gjort fel ska vi skyndsamt rätta det.

Vi vill med vår sammantagna rapportering ge ett bredare perspektiv på samtidens relevanta frågor. Detta innebär inte att alla artiklar alltid ger ”båda sidor”, framförallt inte korta artiklar eller intervjuer där intentionen endast är att rapportera något som hänt just nu.

Vi är medlemmar i TU – mediehusens branschorganisation. Här finns de pressetiska reglerna vi följer.

Feedback

Svenska Epoch Times

Publisher
Vasilios Zoupounidis
Politisk chefredaktör
Daniel Sundqvist
Opinionschef
Lotta Gröning
Sportchef
Jonas Arnesen
Kulturchef
Einar Askestad

Svenska Epoch Times
DN-skrapan
Rålambsvägen 17
112 59 Stockholm

Epoch Times är en unik röst bland svenska medier. Vi är fristående och samtidigt en del av det stora globala medienätverket Epoch Media Group. Vi finns i 36 länder på 23 språk och är det snabbast växande nätverket av oberoende nyhetsmedier i världen. Svenska Epoch Times grundades år 2006 som webbtidning.

Epoch Times är en heltäckande nyhetstidning med främst riksnyheter och internationella nyheter.

Vi vill rapportera de viktiga händelserna i vår tid, inte för att de är sensationella utan för att de har betydelse i ett långsiktigt perspektiv.

Vi vill upprätthålla universella mänskliga värden, rättigheter och friheter i det vi publicerar. Svenska Epoch Times är medlem i Tidningsutgivarna (TU).

© Svenska Epoch Times 2025