loadingSecond hand-branschen tappade något i försäljning under november. Trots det finns det fortfarande ett starkt intresse för begagnade varor, enligt Svensk Handel. Foto: Hannah Morgan
Second hand-branschen tappade något i försäljning under november. Trots det finns det fortfarande ett starkt intresse för begagnade varor, enligt Svensk Handel. Foto: Hannah Morgan
Inrikes

Second hand-branschen tappade i försäljning under Black Week

Epoch Times

Försäljningen av second hand-varor minskade i november. Anledningen är främst den ökade nyförsäljningen under Black Week-rean. Det visar statistik från branschorganisationen Svensk Handel.

Andelen konsumenter som valde att handla begagnat steg något. Den totala omsättningen var 1,2 miljarder kronor. Tre av tio personer uppger att de handlade second hand under november. 

– Det är tydligt att second hand har en trogen kundkrets, säger Maria Mikkonen, chefsekonom på Svensk Handel, i ett uttalande.

Feedback

Läs mer

Mest lästa

Har du ett nyhetstips?

Skicka till es.semithcope@spit.

Rekommenderat

loadingSecond hand-branschen tappade något i försäljning under november. Trots det finns det fortfarande ett starkt intresse för begagnade varor, enligt Svensk Handel. Foto: Hannah Morgan
Second hand-branschen tappade något i försäljning under november. Trots det finns det fortfarande ett starkt intresse för begagnade varor, enligt Svensk Handel. Foto: Hannah Morgan
Inrikes

Second hand-branschen tappade i försäljning under Black Week

Epoch Times

Försäljningen av second hand-varor minskade i november. Anledningen är främst den ökade nyförsäljningen under Black Week-rean. Det visar statistik från branschorganisationen Svensk Handel.

Andelen konsumenter som valde att handla begagnat steg något. Den totala omsättningen var 1,2 miljarder kronor. Tre av tio personer uppger att de handlade second hand under november. 

– Det är tydligt att second hand har en trogen kundkrets, säger Maria Mikkonen, chefsekonom på Svensk Handel, i ett uttalande.

Feedback

Svenska Epoch Times

Publisher
Vasilios Zoupounidis
Politisk chefredaktör
Daniel Sundqvist
Opinionschef
Lotta Gröning
Sportchef
Jonas Arnesen
Kulturchef
Einar Askestad

Svenska Epoch Times
DN-skrapan
Rålambsvägen 17
112 59 Stockholm

Epoch Times är en unik röst bland svenska medier. Vi är fristående och samtidigt en del av det stora globala medienätverket Epoch Media Group. Vi finns i 36 länder på 23 språk och är det snabbast växande nätverket av oberoende nyhetsmedier i världen. Svenska Epoch Times grundades år 2006 som webbtidning.

Epoch Times är en heltäckande nyhetstidning med främst riksnyheter och internationella nyheter.

Vi vill rapportera de viktiga händelserna i vår tid, inte för att de är sensationella utan för att de har betydelse i ett långsiktigt perspektiv.

Vi vill upprätthålla universella mänskliga värden, rättigheter och friheter i det vi publicerar. Svenska Epoch Times är medlem i Tidningsutgivarna (TU).

© Svenska Epoch Times 2024