loadingMånga svenska konsumenter e-handlade i oktober. Foto: Pixabay
Många svenska konsumenter e-handlade i oktober. Foto: Pixabay
Inrikes

Nästan 600 000 handlade från kinesiska Temu och Shein

Epoch Times

E-handelns omsättning i Sverige uppgick till 11,4 miljarder kronor i oktober. Det är en ökning med 5 procent jämfört med samma månad förra året, enligt branschorganisationen Svensk Handels e-handelsindikator.

En betydande del av uppgången kopplas till utländska lågprisaktörer. I oktober handlade nästan 600 000 svenska konsumenter från någon av de kinesiska plattformarna Temu och Shein.

– E-handeln i Sverige fortsätter att växa, men konkurrensen hårdnar, särskilt från internationella lågprisaktörer som Temu och Shein. Svenska företag måste möta denna utmaning genom innovation och hållbara lösningar för att vinna och behålla konsumenternas förtroende, säger Per Ljungberg, innovationschef på Svensk Handel, i ett uttalande.

Feedback

Läs mer

Mest lästa

Har du ett nyhetstips?

Skicka till es.semithcope@spit.

Rekommenderat

loadingMånga svenska konsumenter e-handlade i oktober. Foto: Pixabay
Många svenska konsumenter e-handlade i oktober. Foto: Pixabay
Inrikes

Nästan 600 000 handlade från kinesiska Temu och Shein

Epoch Times

E-handelns omsättning i Sverige uppgick till 11,4 miljarder kronor i oktober. Det är en ökning med 5 procent jämfört med samma månad förra året, enligt branschorganisationen Svensk Handels e-handelsindikator.

En betydande del av uppgången kopplas till utländska lågprisaktörer. I oktober handlade nästan 600 000 svenska konsumenter från någon av de kinesiska plattformarna Temu och Shein.

– E-handeln i Sverige fortsätter att växa, men konkurrensen hårdnar, särskilt från internationella lågprisaktörer som Temu och Shein. Svenska företag måste möta denna utmaning genom innovation och hållbara lösningar för att vinna och behålla konsumenternas förtroende, säger Per Ljungberg, innovationschef på Svensk Handel, i ett uttalande.

Feedback

Svenska Epoch Times

Publisher
Vasilios Zoupounidis
Politisk chefredaktör
Daniel Sundqvist
Opinionschef
Lotta Gröning
Sportchef
Jonas Arnesen
Kulturchef
Einar Askestad

Svenska Epoch Times
DN-skrapan
Rålambsvägen 17
112 59 Stockholm

Epoch Times är en unik röst bland svenska medier. Vi är fristående och samtidigt en del av det stora globala medienätverket Epoch Media Group. Vi finns i 36 länder på 23 språk och är det snabbast växande nätverket av oberoende nyhetsmedier i världen. Svenska Epoch Times grundades år 2006 som webbtidning.

Epoch Times är en heltäckande nyhetstidning med främst riksnyheter och internationella nyheter.

Vi vill rapportera de viktiga händelserna i vår tid, inte för att de är sensationella utan för att de har betydelse i ett långsiktigt perspektiv.

Vi vill upprätthålla universella mänskliga värden, rättigheter och friheter i det vi publicerar. Svenska Epoch Times är medlem i Tidningsutgivarna (TU).

© Svenska Epoch Times 2024