loadingNär Konsumentverket började granska oseriösa webbsajter beslutade betalningsföretaget Klarna att vidta åtgärder för att skydda konsumenterna bättre.  Foto: Klarna
När Konsumentverket började granska oseriösa webbsajter beslutade betalningsföretaget Klarna att vidta åtgärder för att skydda konsumenterna bättre. Foto: Klarna
Inrikes

Klarna återbetalar miljoner till kunder

Lotta Svedin

I slutet av april meddelade Konsumentverket att de ska göra en stor granskning av nätbutiker som inte håller vad de lovar. Nu meddelar betaltjänstföretaget Klarna att de ska ta krafttag mot bluffsajter och oseriösa dropshipping-handlare och även återbetala miljontals kronor till konsumenterna.

I ett pressmeddelande skriver Klarna att de lanserar en rad åtgärder för att skydda konsumenterna. Bland annat lovar de att ompröva tidigare reklamationer för köp hos handlare med många klagomål och granska 
klagomål mer kritiskt.

Enligt företaget kommer miljontals kronor att återbetalas till missnöjda konsumenter under de närmaste dagarna. Återbetalningarna ska ske automatiskt utan att kunderna själva behöver ta kontakt med betaltjänstföretaget.

Läs mer

Mest lästa

Har du ett nyhetstips?

Skicka till es.semithcope@spit.

Rekommenderat

loadingNär Konsumentverket började granska oseriösa webbsajter beslutade betalningsföretaget Klarna att vidta åtgärder för att skydda konsumenterna bättre.  Foto: Klarna
När Konsumentverket började granska oseriösa webbsajter beslutade betalningsföretaget Klarna att vidta åtgärder för att skydda konsumenterna bättre. Foto: Klarna
Inrikes

Klarna återbetalar miljoner till kunder

Lotta Svedin

I slutet av april meddelade Konsumentverket att de ska göra en stor granskning av nätbutiker som inte håller vad de lovar. Nu meddelar betaltjänstföretaget Klarna att de ska ta krafttag mot bluffsajter och oseriösa dropshipping-handlare och även återbetala miljontals kronor till konsumenterna.

I ett pressmeddelande skriver Klarna att de lanserar en rad åtgärder för att skydda konsumenterna. Bland annat lovar de att ompröva tidigare reklamationer för köp hos handlare med många klagomål och granska 
klagomål mer kritiskt.

Enligt företaget kommer miljontals kronor att återbetalas till missnöjda konsumenter under de närmaste dagarna. Återbetalningarna ska ske automatiskt utan att kunderna själva behöver ta kontakt med betaltjänstföretaget.

Rekommenderat

Svenska Epoch Times

Publisher
Vasilios Zoupounidis
Politisk chefredaktör
Daniel Sundqvist
Opinionschef
Lotta Gröning
Sportchef
Jonas Arnesen
Kulturchef
Einar Askestad (föräldraledig)

Svenska Epoch Times
DN-skrapan
Rålambsvägen 17
112 59 Stockholm

Epoch Times är en unik röst bland svenska medier. Vi är fristående och samtidigt en del av det stora globala medienätverket Epoch Media Group. Vi finns i 36 länder på 23 språk och är det snabbast växande nätverket av oberoende nyhetsmedier i världen. Svenska Epoch Times grundades år 2006 som webbtidning.

Epoch Times är en heltäckande nyhetstidning med främst riksnyheter och internationella nyheter.

Vi vill rapportera de viktiga händelserna i vår tid, inte för att de är sensationella utan för att de har betydelse i ett långsiktigt perspektiv.

Vi vill upprätthålla universella mänskliga värden, rättigheter och friheter i det vi publicerar. Svenska Epoch Times är medlem i Tidningsutgivarna (TU).

© Svenska Epoch Times 2024