loadingByggandet av Förbifart Stockholm pågår fortfarande och beräknas vara helt klar 2030. Bilden är från oktober 2023. Foto: Fredrik Sandberg/TT
Byggandet av Förbifart Stockholm pågår fortfarande och beräknas vara helt klar 2030. Bilden är från oktober 2023. Foto: Fredrik Sandberg/TT
Inrikes

Hackare tog sig in i Trafikverkets testanläggning

TT

Under bygget av Förbifart Stockholm hackades Trafikverkets anläggning där ny teknik testas. Ryssland, Iran eller cyberkriminella pekas ut som möjliga utförare, enligt en rapport Ekot tagit del av.

Bygget av Förbifart Stockholm – en två mil lång vägsträcka, till stor del under jord – pågår fortfarande. Bygget innefattar även teknik som kontrollerar fläktar, bommar och styr trafiken med hjälp av kameror och digitala skyltar.

Tekniken testas i en separat testanläggning för att kunna garantera dess tillförlitlighet.

Kvalitetsjournalistik – så arbetar Svenska Epoch Times

Svenska Epoch Times är opartisk och tar inte politisk ställning. Publicerat material ska vara sant. Om vi har gjort fel ska vi skyndsamt rätta det.

Vi vill med vår sammantagna rapportering ge ett bredare perspektiv på samtidens relevanta frågor. Detta innebär inte att alla artiklar alltid ger ”båda sidor”, framförallt inte korta artiklar eller intervjuer där intentionen endast är att rapportera något som hänt just nu.

Vi är medlemmar i TU – mediehusens branschorganisation. Här finns de pressetiska reglerna vi följer.

Feedback

Läs mer

Mest lästa

Nyhetstips

Har du tips på något vi borde skriva om? Skicka till es.semithcope@spit

loadingByggandet av Förbifart Stockholm pågår fortfarande och beräknas vara helt klar 2030. Bilden är från oktober 2023. Foto: Fredrik Sandberg/TT
Byggandet av Förbifart Stockholm pågår fortfarande och beräknas vara helt klar 2030. Bilden är från oktober 2023. Foto: Fredrik Sandberg/TT
Inrikes

Hackare tog sig in i Trafikverkets testanläggning

TT

Under bygget av Förbifart Stockholm hackades Trafikverkets anläggning där ny teknik testas. Ryssland, Iran eller cyberkriminella pekas ut som möjliga utförare, enligt en rapport Ekot tagit del av.

Bygget av Förbifart Stockholm – en två mil lång vägsträcka, till stor del under jord – pågår fortfarande. Bygget innefattar även teknik som kontrollerar fläktar, bommar och styr trafiken med hjälp av kameror och digitala skyltar.

Tekniken testas i en separat testanläggning för att kunna garantera dess tillförlitlighet.

Kvalitetsjournalistik – så arbetar Svenska Epoch Times

Svenska Epoch Times är opartisk och tar inte politisk ställning. Publicerat material ska vara sant. Om vi har gjort fel ska vi skyndsamt rätta det.

Vi vill med vår sammantagna rapportering ge ett bredare perspektiv på samtidens relevanta frågor. Detta innebär inte att alla artiklar alltid ger ”båda sidor”, framförallt inte korta artiklar eller intervjuer där intentionen endast är att rapportera något som hänt just nu.

Vi är medlemmar i TU – mediehusens branschorganisation. Här finns de pressetiska reglerna vi följer.

Feedback

Svenska Epoch Times

Publisher
Vasilios Zoupounidis
Politisk chefredaktör
Daniel Sundqvist
Opinionschef
Lotta Gröning
Sportchef
Jonas Arnesen
Kulturchef
Einar Askestad

Svenska Epoch Times
DN-skrapan
Rålambsvägen 17
112 59 Stockholm

Epoch Times är en unik röst bland svenska medier. Vi är fristående och samtidigt en del av det stora globala medienätverket Epoch Media Group. Vi finns i 36 länder på 23 språk och är det snabbast växande nätverket av oberoende nyhetsmedier i världen. Svenska Epoch Times grundades år 2006 som webbtidning.

Epoch Times är en heltäckande nyhetstidning med främst riksnyheter och internationella nyheter.

Vi vill rapportera de viktiga händelserna i vår tid, inte för att de är sensationella utan för att de har betydelse i ett långsiktigt perspektiv.

Vi vill upprätthålla universella mänskliga värden, rättigheter och friheter i det vi publicerar. Svenska Epoch Times är medlem i Tidningsutgivarna (TU).

© Svenska Epoch Times 2025