loadingStockholms trafikregionråd Anton Fendert (MP) avgår från sin post. Arkivbild. Foto: Jonas Ekströmer/TT
Stockholms trafikregionråd Anton Fendert (MP) avgår från sin post. Arkivbild. Foto: Jonas Ekströmer/TT
Inrikes

Efter kritiken: Stockholms trafikregionråd avgår

TT

Rollen som ytterst ansvarig för Stockholms kollektivtrafik har varit tuff. Nu avgår Stockholms trafikregionråd Anton Fendert (MP) från posten, berättar han för Dagens Nyheter.

Fendert har framför allt kritiserats för de stora problemen inom pendeltågstrafiken och kapningarna av busstrafiken de senaste åren. Nu ångrar han att han inte varit mer lyhörd inför pendeltågens personal.

– Jag har en stor sympati för de många som kände mycket i pendeltågsfrågan och så klart fortsatt gör det. Många har varit väldigt arga, men då är det viktigt att faktiskt lyssna till det, säger han till DN.

Fendert planerar nu att lämna politiken helt och i stället ta en examen i personalvetenskap.

Kvalitetsjournalistik – så arbetar Svenska Epoch Times

Svenska Epoch Times är opartisk och tar inte politisk ställning. Publicerat material ska vara sant. Om vi har gjort fel ska vi skyndsamt rätta det.

Vi vill med vår sammantagna rapportering ge ett bredare perspektiv på samtidens relevanta frågor. Detta innebär inte att alla artiklar alltid ger ”båda sidor”, framförallt inte korta artiklar eller intervjuer där intentionen endast är att rapportera något som hänt just nu.

Vi är medlemmar i TU – mediehusens branschorganisation. Här finns de pressetiska reglerna vi följer.

Feedback

Läs mer

Mest lästa

Har du ett nyhetstips?

Skicka till es.semithcope@spit.

Rekommenderat

loadingStockholms trafikregionråd Anton Fendert (MP) avgår från sin post. Arkivbild. Foto: Jonas Ekströmer/TT
Stockholms trafikregionråd Anton Fendert (MP) avgår från sin post. Arkivbild. Foto: Jonas Ekströmer/TT
Inrikes

Efter kritiken: Stockholms trafikregionråd avgår

TT

Rollen som ytterst ansvarig för Stockholms kollektivtrafik har varit tuff. Nu avgår Stockholms trafikregionråd Anton Fendert (MP) från posten, berättar han för Dagens Nyheter.

Fendert har framför allt kritiserats för de stora problemen inom pendeltågstrafiken och kapningarna av busstrafiken de senaste åren. Nu ångrar han att han inte varit mer lyhörd inför pendeltågens personal.

– Jag har en stor sympati för de många som kände mycket i pendeltågsfrågan och så klart fortsatt gör det. Många har varit väldigt arga, men då är det viktigt att faktiskt lyssna till det, säger han till DN.

Fendert planerar nu att lämna politiken helt och i stället ta en examen i personalvetenskap.

Kvalitetsjournalistik – så arbetar Svenska Epoch Times

Svenska Epoch Times är opartisk och tar inte politisk ställning. Publicerat material ska vara sant. Om vi har gjort fel ska vi skyndsamt rätta det.

Vi vill med vår sammantagna rapportering ge ett bredare perspektiv på samtidens relevanta frågor. Detta innebär inte att alla artiklar alltid ger ”båda sidor”, framförallt inte korta artiklar eller intervjuer där intentionen endast är att rapportera något som hänt just nu.

Vi är medlemmar i TU – mediehusens branschorganisation. Här finns de pressetiska reglerna vi följer.

Feedback

Svenska Epoch Times

Publisher
Vasilios Zoupounidis
Politisk chefredaktör
Daniel Sundqvist
Opinionschef
Lotta Gröning
Sportchef
Jonas Arnesen
Kulturchef
Einar Askestad

Svenska Epoch Times
DN-skrapan
Rålambsvägen 17
112 59 Stockholm

Epoch Times är en unik röst bland svenska medier. Vi är fristående och samtidigt en del av det stora globala medienätverket Epoch Media Group. Vi finns i 36 länder på 23 språk och är det snabbast växande nätverket av oberoende nyhetsmedier i världen. Svenska Epoch Times grundades år 2006 som webbtidning.

Epoch Times är en heltäckande nyhetstidning med främst riksnyheter och internationella nyheter.

Vi vill rapportera de viktiga händelserna i vår tid, inte för att de är sensationella utan för att de har betydelse i ett långsiktigt perspektiv.

Vi vill upprätthålla universella mänskliga värden, rättigheter och friheter i det vi publicerar. Svenska Epoch Times är medlem i Tidningsutgivarna (TU).

© Svenska Epoch Times 2025