Nordeas tekniska problem som gjort att vissa kunder inte kunnat logga ska nu vara lösta. Banken hade under lördagsförmiddagen problem med mobilappen och den nya internetbanken.
Men de kunder som har fondkonton kan inte se sina pengar i bankens digitala tjänster. Det har inget med de tidigare störningarna att göra utan har orsakats av en planerad uppgradering under helgen. Vid 19-tiden på söndag kväll ska pengarna på fondkontona synas igen.
– Vi beklagar verkligen att vi missat att informera våra kunder om den här planerade uppgraderingen. Då och då måste vi göra systemuppdateringar av det här slaget, säger Javier Lopez vid Nordeas pressjour.
De tekniska problemen drabbade kunder i hela Norden men påverkade inte betalkonton.
(TT)
Vill du läsa en politiskt oberoende (på riktigt) nyhetstidning med ledarartiklar och klassisk inrikes- och utrikesjournalistik utan politisk färgning eller överdrifter? Just nu, tidsbegränsat sommarerbjudande, endast 1 krona (99kr normalt) första månaden – ingen bindning – säg upp enkelt när du vill via mejl eller telefon. Förnyas automatiskt för 99 kr/mån tills du väljer att säga upp. Du riskerar inte mer än första kronan. Klicka här för att starta din provprenumeration nu!