loadingSödra station i Örebro där tre människor blev påkörda av ett godståg och miste livet. Arkivbild. Foto: Henrik Gustafsson Nicander/TT/TT
Södra station i Örebro där tre människor blev påkörda av ett godståg och miste livet. Arkivbild. Foto: Henrik Gustafsson Nicander/TT/TT
Inrikes

Södra station i Örebro ska göras säkrare

TT

Efter dödsolyckan vid Södra station i Örebro har kommunen haft ett möte med Trafikverket och Regionen om stationens framtid. Kommunstyrelsen ordförande John Johansson (S) uppger för Sveriges Radio P4 Örebro att stationsområdet ska göras säkrare.

Redan 2018 skrev parterna en avsiktsförklaring om att utveckla stationsområdet och en del åtgärder har också genomförts sedan dess. Nu ska parterna fortsätta processen. Bland det som återstår att göra finns en tunnel under järnvägsspåren.

De tre personerna dog när de korsade ett spår och blev påkörda av ett godståg.

Kvalitetsjournalistik – så arbetar Svenska Epoch Times

Svenska Epoch Times är opartisk och tar inte politisk ställning. Publicerat material ska vara sant. Om vi har gjort fel ska vi skyndsamt rätta det.

Vi vill med vår sammantagna rapportering ge ett bredare perspektiv på samtidens relevanta frågor. Detta innebär inte att alla artiklar alltid ger ”båda sidor”, framförallt inte korta artiklar eller intervjuer där intentionen endast är att rapportera något som hänt just nu.

Vi är medlemmar i TU – mediehusens branschorganisation. Här finns de pressetiska reglerna vi följer.

Feedback

Läs mer

Mest lästa

Har du ett nyhetstips?

Skicka till es.semithcope@spit.

Rekommenderat

loadingSödra station i Örebro där tre människor blev påkörda av ett godståg och miste livet. Arkivbild. Foto: Henrik Gustafsson Nicander/TT/TT
Södra station i Örebro där tre människor blev påkörda av ett godståg och miste livet. Arkivbild. Foto: Henrik Gustafsson Nicander/TT/TT
Inrikes

Södra station i Örebro ska göras säkrare

TT

Efter dödsolyckan vid Södra station i Örebro har kommunen haft ett möte med Trafikverket och Regionen om stationens framtid. Kommunstyrelsen ordförande John Johansson (S) uppger för Sveriges Radio P4 Örebro att stationsområdet ska göras säkrare.

Redan 2018 skrev parterna en avsiktsförklaring om att utveckla stationsområdet och en del åtgärder har också genomförts sedan dess. Nu ska parterna fortsätta processen. Bland det som återstår att göra finns en tunnel under järnvägsspåren.

De tre personerna dog när de korsade ett spår och blev påkörda av ett godståg.

Kvalitetsjournalistik – så arbetar Svenska Epoch Times

Svenska Epoch Times är opartisk och tar inte politisk ställning. Publicerat material ska vara sant. Om vi har gjort fel ska vi skyndsamt rätta det.

Vi vill med vår sammantagna rapportering ge ett bredare perspektiv på samtidens relevanta frågor. Detta innebär inte att alla artiklar alltid ger ”båda sidor”, framförallt inte korta artiklar eller intervjuer där intentionen endast är att rapportera något som hänt just nu.

Vi är medlemmar i TU – mediehusens branschorganisation. Här finns de pressetiska reglerna vi följer.

Feedback

Svenska Epoch Times

Publisher
Vasilios Zoupounidis
Politisk chefredaktör
Daniel Sundqvist
Opinionschef
Lotta Gröning
Sportchef
Jonas Arnesen
Kulturchef
Einar Askestad

Svenska Epoch Times
DN-skrapan
Rålambsvägen 17
112 59 Stockholm

Epoch Times är en unik röst bland svenska medier. Vi är fristående och samtidigt en del av det stora globala medienätverket Epoch Media Group. Vi finns i 36 länder på 23 språk och är det snabbast växande nätverket av oberoende nyhetsmedier i världen. Svenska Epoch Times grundades år 2006 som webbtidning.

Epoch Times är en heltäckande nyhetstidning med främst riksnyheter och internationella nyheter.

Vi vill rapportera de viktiga händelserna i vår tid, inte för att de är sensationella utan för att de har betydelse i ett långsiktigt perspektiv.

Vi vill upprätthålla universella mänskliga värden, rättigheter och friheter i det vi publicerar. Svenska Epoch Times är medlem i Tidningsutgivarna (TU).

© Svenska Epoch Times 2024