loading
Umeå satsar på hemmaladdning. Arkivbild. Foto: Björn Larsson Rosvall/TT
Umeå satsar på hemmaladdning. Arkivbild. Foto: Björn Larsson Rosvall/TT
Inrikes

Så ska kommunerna fixa tusentals elbilsladdare

TT/Johanna Cederblad

Laddning på gatan eller i parkeringshus? I kommunens egen regi eller via privata aktörer? Kommunerna väljer helt olika vägar för att möta kraven på fler laddplatser.

Runtom i kommunhusen i Sverige funderas det kring laddmöjligheterna för elbilar, och hur fler laddplatser ska ordnas. Om tio år väntas det enligt Bil Sweden finnas omkring två miljoner elbilar i Sverige, och redan nu är varannan nyregistrerad bil en laddbar bil.

Antalet laddplatser är inte tillräckligt nu, enligt konsumentorganisationen M, och det hindrar utvecklingen.

Kvalitetsjournalistik – så arbetar Svenska Epoch Times

Svenska Epoch Times är opartisk och tar inte politisk ställning. Publicerat material ska vara sant. Om vi har gjort fel ska vi skyndsamt rätta det.

Vi vill med vår sammantagna rapportering ge ett bredare perspektiv på samtidens relevanta frågor. Detta innebär inte att alla artiklar alltid ger ”båda sidor”, framförallt inte korta artiklar eller intervjuer där intentionen endast är att rapportera något som hänt just nu.

Vi är medlemmar i TU – mediehusens branschorganisation. Här finns de pressetiska reglerna vi följer.

Feedback

Läs mer

Mest lästa

Har du ett nyhetstips?

Skicka till es.semithcope@spit.

Rekommenderat

loading
Umeå satsar på hemmaladdning. Arkivbild. Foto: Björn Larsson Rosvall/TT
Umeå satsar på hemmaladdning. Arkivbild. Foto: Björn Larsson Rosvall/TT
Inrikes

Så ska kommunerna fixa tusentals elbilsladdare

TT/Johanna Cederblad

Laddning på gatan eller i parkeringshus? I kommunens egen regi eller via privata aktörer? Kommunerna väljer helt olika vägar för att möta kraven på fler laddplatser.

Runtom i kommunhusen i Sverige funderas det kring laddmöjligheterna för elbilar, och hur fler laddplatser ska ordnas. Om tio år väntas det enligt Bil Sweden finnas omkring två miljoner elbilar i Sverige, och redan nu är varannan nyregistrerad bil en laddbar bil.

Antalet laddplatser är inte tillräckligt nu, enligt konsumentorganisationen M, och det hindrar utvecklingen.

Kvalitetsjournalistik – så arbetar Svenska Epoch Times

Svenska Epoch Times är opartisk och tar inte politisk ställning. Publicerat material ska vara sant. Om vi har gjort fel ska vi skyndsamt rätta det.

Vi vill med vår sammantagna rapportering ge ett bredare perspektiv på samtidens relevanta frågor. Detta innebär inte att alla artiklar alltid ger ”båda sidor”, framförallt inte korta artiklar eller intervjuer där intentionen endast är att rapportera något som hänt just nu.

Vi är medlemmar i TU – mediehusens branschorganisation. Här finns de pressetiska reglerna vi följer.

Feedback

Svenska Epoch Times

Publisher
Vasilios Zoupounidis
Politisk chefredaktör
Daniel Sundqvist
Opinionschef
Lotta Gröning
Sportchef
Jonas Arnesen
Kulturchef
Einar Askestad

Svenska Epoch Times
DN-skrapan
Rålambsvägen 17
112 59 Stockholm

Epoch Times är en unik röst bland svenska medier. Vi är fristående och samtidigt en del av det stora globala medienätverket Epoch Media Group. Vi finns i 36 länder på 23 språk och är det snabbast växande nätverket av oberoende nyhetsmedier i världen. Svenska Epoch Times grundades år 2006 som webbtidning.

Epoch Times är en heltäckande nyhetstidning med främst riksnyheter och internationella nyheter.

Vi vill rapportera de viktiga händelserna i vår tid, inte för att de är sensationella utan för att de har betydelse i ett långsiktigt perspektiv.

Vi vill upprätthålla universella mänskliga värden, rättigheter och friheter i det vi publicerar. Svenska Epoch Times är medlem i Tidningsutgivarna (TU).

© Svenska Epoch Times 2024