loadingSnön och slopandet av tågvärdar pekas ut som boven i den stora mängden inställda pendeltåg i Stockholm. Arkivbild. Foto: Tim Aro/TT
Snön och slopandet av tågvärdar pekas ut som boven i den stora mängden inställda pendeltåg i Stockholm. Arkivbild. Foto: Tim Aro/TT
Inrikes

Rekordusel månad för Stockholms pendeltåg

TT

Mars blev en ovanligt jobbig månad för de hundratusentals som varje dag åker pendeltåg i Stockholmsområdet. Av 17 148 planerade avgångar blev 7 526 – 44 procent – helt eller delvis inställda, rapporterar SVT Nyheter Södertälje.

Det är det sämsta resultatet någonsin och beror främst på två saker, enligt SVT. Snön som föll under månaden och det politiska beslutet att slopa tågvärdarna i pendeltrafiken.

Ett annat sätt som bristerna i tågtrafiken märks på är de kraftigt ökande utgifterna för förseningsersättning som går att kräva genom SL:s resegaranti, om man tvingats ta taxi för att komma in till jobbet.

Kvalitetsjournalistik – så arbetar Svenska Epoch Times

Svenska Epoch Times är opartisk och tar inte politisk ställning. Publicerat material ska vara sant. Om vi har gjort fel ska vi skyndsamt rätta det.

Vi vill med vår sammantagna rapportering ge ett bredare perspektiv på samtidens relevanta frågor. Detta innebär inte att alla artiklar alltid ger ”båda sidor”, framförallt inte korta artiklar eller intervjuer där intentionen endast är att rapportera något som hänt just nu.

Vi är medlemmar i TU – mediehusens branschorganisation. Här finns de pressetiska reglerna vi följer.

Feedback

Läs mer

Mest lästa

Har du ett nyhetstips?

Skicka till es.semithcope@spit.

Rekommenderat

loadingSnön och slopandet av tågvärdar pekas ut som boven i den stora mängden inställda pendeltåg i Stockholm. Arkivbild. Foto: Tim Aro/TT
Snön och slopandet av tågvärdar pekas ut som boven i den stora mängden inställda pendeltåg i Stockholm. Arkivbild. Foto: Tim Aro/TT
Inrikes

Rekordusel månad för Stockholms pendeltåg

TT

Mars blev en ovanligt jobbig månad för de hundratusentals som varje dag åker pendeltåg i Stockholmsområdet. Av 17 148 planerade avgångar blev 7 526 – 44 procent – helt eller delvis inställda, rapporterar SVT Nyheter Södertälje.

Det är det sämsta resultatet någonsin och beror främst på två saker, enligt SVT. Snön som föll under månaden och det politiska beslutet att slopa tågvärdarna i pendeltrafiken.

Ett annat sätt som bristerna i tågtrafiken märks på är de kraftigt ökande utgifterna för förseningsersättning som går att kräva genom SL:s resegaranti, om man tvingats ta taxi för att komma in till jobbet.

Kvalitetsjournalistik – så arbetar Svenska Epoch Times

Svenska Epoch Times är opartisk och tar inte politisk ställning. Publicerat material ska vara sant. Om vi har gjort fel ska vi skyndsamt rätta det.

Vi vill med vår sammantagna rapportering ge ett bredare perspektiv på samtidens relevanta frågor. Detta innebär inte att alla artiklar alltid ger ”båda sidor”, framförallt inte korta artiklar eller intervjuer där intentionen endast är att rapportera något som hänt just nu.

Vi är medlemmar i TU – mediehusens branschorganisation. Här finns de pressetiska reglerna vi följer.

Feedback

Svenska Epoch Times

Publisher
Vasilios Zoupounidis
Politisk chefredaktör
Daniel Sundqvist
Opinionschef
Lotta Gröning
Sportchef
Jonas Arnesen
Kulturchef
Einar Askestad

Svenska Epoch Times
DN-skrapan
Rålambsvägen 17
112 59 Stockholm

Epoch Times är en unik röst bland svenska medier. Vi är fristående och samtidigt en del av det stora globala medienätverket Epoch Media Group. Vi finns i 36 länder på 23 språk och är det snabbast växande nätverket av oberoende nyhetsmedier i världen. Svenska Epoch Times grundades år 2006 som webbtidning.

Epoch Times är en heltäckande nyhetstidning med främst riksnyheter och internationella nyheter.

Vi vill rapportera de viktiga händelserna i vår tid, inte för att de är sensationella utan för att de har betydelse i ett långsiktigt perspektiv.

Vi vill upprätthålla universella mänskliga värden, rättigheter och friheter i det vi publicerar. Svenska Epoch Times är medlem i Tidningsutgivarna (TU).

© Svenska Epoch Times 2024