loadingRekordfå böter och färre passagerare för Västtrafik. Foto: Adam Ihse/TT-arkivbild
Rekordfå böter och färre passagerare för Västtrafik. Foto: Adam Ihse/TT-arkivbild
Inrikes

Rekordfå böter ger pengabrist

TT

Västtrafik riskerar att förlora en miljard kronor i år på grund av den pågående pandemin.

Orsaken är allt färre resenärer och bristen på böter, rapporterar Göteborgs-Posten.

I början på året utfärdades 93 böter om dagen – nu är de nere på knappt en bot varannan dag.

Inbetalda böter hade kunnat innebära över 40 miljoner kronor.

– Det var ett helt korrekt beslut, kontrollanter ska inte vara på fordonen och bidra till ökad trängsel, säger Maria Björner Brauer, enhetschef på Västtrafik, till tidningen.

I dag kontrolleras i stället resenärerna utanför fordonen och kontrollanterna hjälper även till med att minska trängsel och ge passagerare information.

 

(TT)

Kvalitetsjournalistik – så arbetar Svenska Epoch Times

Svenska Epoch Times är opartisk och tar inte politisk ställning. Publicerat material ska vara sant. Om vi har gjort fel ska vi skyndsamt rätta det.

Vi vill med vår sammantagna rapportering ge ett bredare perspektiv på samtidens relevanta frågor. Detta innebär inte att alla artiklar alltid ger ”båda sidor”, framförallt inte korta artiklar eller intervjuer där intentionen endast är att rapportera något som hänt just nu.

Vi är medlemmar i TU – mediehusens branschorganisation. Här finns de pressetiska reglerna vi följer.

Feedback

Läs mer

Mest lästa

Har du ett nyhetstips?

Skicka till es.semithcope@spit.

Rekommenderat

loadingRekordfå böter och färre passagerare för Västtrafik. Foto: Adam Ihse/TT-arkivbild
Rekordfå böter och färre passagerare för Västtrafik. Foto: Adam Ihse/TT-arkivbild
Inrikes

Rekordfå böter ger pengabrist

TT

Västtrafik riskerar att förlora en miljard kronor i år på grund av den pågående pandemin.

Orsaken är allt färre resenärer och bristen på böter, rapporterar Göteborgs-Posten.

I början på året utfärdades 93 böter om dagen – nu är de nere på knappt en bot varannan dag.

Inbetalda böter hade kunnat innebära över 40 miljoner kronor.

– Det var ett helt korrekt beslut, kontrollanter ska inte vara på fordonen och bidra till ökad trängsel, säger Maria Björner Brauer, enhetschef på Västtrafik, till tidningen.

I dag kontrolleras i stället resenärerna utanför fordonen och kontrollanterna hjälper även till med att minska trängsel och ge passagerare information.

 

(TT)

Kvalitetsjournalistik – så arbetar Svenska Epoch Times

Svenska Epoch Times är opartisk och tar inte politisk ställning. Publicerat material ska vara sant. Om vi har gjort fel ska vi skyndsamt rätta det.

Vi vill med vår sammantagna rapportering ge ett bredare perspektiv på samtidens relevanta frågor. Detta innebär inte att alla artiklar alltid ger ”båda sidor”, framförallt inte korta artiklar eller intervjuer där intentionen endast är att rapportera något som hänt just nu.

Vi är medlemmar i TU – mediehusens branschorganisation. Här finns de pressetiska reglerna vi följer.

Feedback

Svenska Epoch Times

Publisher
Vasilios Zoupounidis
Politisk chefredaktör
Daniel Sundqvist
Opinionschef
Lotta Gröning
Sportchef
Jonas Arnesen
Kulturchef
Einar Askestad

Svenska Epoch Times
DN-skrapan
Rålambsvägen 17
112 59 Stockholm

Epoch Times är en unik röst bland svenska medier. Vi är fristående och samtidigt en del av det stora globala medienätverket Epoch Media Group. Vi finns i 36 länder på 23 språk och är det snabbast växande nätverket av oberoende nyhetsmedier i världen. Svenska Epoch Times grundades år 2006 som webbtidning.

Epoch Times är en heltäckande nyhetstidning med främst riksnyheter och internationella nyheter.

Vi vill rapportera de viktiga händelserna i vår tid, inte för att de är sensationella utan för att de har betydelse i ett långsiktigt perspektiv.

Vi vill upprätthålla universella mänskliga värden, rättigheter och friheter i det vi publicerar. Svenska Epoch Times är medlem i Tidningsutgivarna (TU).

© Svenska Epoch Times 2024