loading

Boozt är en av flera svenska e-handlare som rasat på börsen sedan årsskiftet. Arkivbild. Foto: Jessica Gow/TT
Boozt är en av flera svenska e-handlare som rasat på börsen sedan årsskiftet. Arkivbild. Foto: Jessica Gow/TT
Ekonomi & Näringsliv

Många tecken på vikande e-handel

Johanna Ekström

Svenska e-handelsbolag har haft det rekordtungt på börsen sedan årsskiftet. Modejätten Zalandos rapport är ännu ett tecken på att nätbutiker har det kämpigt.

– Det handlar om en tillnyktring, säger e-handelsexperten Arne Andersson.

E-handlaren Zalandos rapport på torsdagen visade på en minskad försäljning jämfört med samma period året innan. Samtidigt gjorde bolaget en stor förlust.

Så har det gått för svenska e-handlare på börsen i år

(TT)

Lyko, hud- och hårvård: - 47,6 procent

Revolution race, friluftskläder: - 30,6 procent

Nelly, mode: - 36,6 procent

Boozt, mode: - 44 procent

Desenio, affischer: - 77,8 procent

Footway, skor: - 17,5 procent

Rugvista, mattor: - 24,2 procent

Stockholmsbörsens breda index: - 20,4 procent

Siffror från 15-tiden den 5 maj.

Feedback

Läs mer

Mest lästa

Har du ett nyhetstips?

Skicka till es.semithcope@spit.

Rekommenderat

loading

Boozt är en av flera svenska e-handlare som rasat på börsen sedan årsskiftet. Arkivbild. Foto: Jessica Gow/TT
Boozt är en av flera svenska e-handlare som rasat på börsen sedan årsskiftet. Arkivbild. Foto: Jessica Gow/TT
Ekonomi & Näringsliv

Många tecken på vikande e-handel

Johanna Ekström

Svenska e-handelsbolag har haft det rekordtungt på börsen sedan årsskiftet. Modejätten Zalandos rapport är ännu ett tecken på att nätbutiker har det kämpigt.

– Det handlar om en tillnyktring, säger e-handelsexperten Arne Andersson.

E-handlaren Zalandos rapport på torsdagen visade på en minskad försäljning jämfört med samma period året innan. Samtidigt gjorde bolaget en stor förlust.

Så har det gått för svenska e-handlare på börsen i år

(TT)

Lyko, hud- och hårvård: - 47,6 procent

Revolution race, friluftskläder: - 30,6 procent

Nelly, mode: - 36,6 procent

Boozt, mode: - 44 procent

Desenio, affischer: - 77,8 procent

Footway, skor: - 17,5 procent

Rugvista, mattor: - 24,2 procent

Stockholmsbörsens breda index: - 20,4 procent

Siffror från 15-tiden den 5 maj.

Feedback

Svenska Epoch Times

Publisher
Vasilios Zoupounidis
Politisk chefredaktör
Daniel Sundqvist
Opinionschef
Lotta Gröning
Sportchef
Jonas Arnesen
Kulturchef
Einar Askestad

Svenska Epoch Times
DN-skrapan
Rålambsvägen 17
112 59 Stockholm

Epoch Times är en unik röst bland svenska medier. Vi är fristående och samtidigt en del av det stora globala medienätverket Epoch Media Group. Vi finns i 36 länder på 23 språk och är det snabbast växande nätverket av oberoende nyhetsmedier i världen. Svenska Epoch Times grundades år 2006 som webbtidning.

Epoch Times är en heltäckande nyhetstidning med främst riksnyheter och internationella nyheter.

Vi vill rapportera de viktiga händelserna i vår tid, inte för att de är sensationella utan för att de har betydelse i ett långsiktigt perspektiv.

Vi vill upprätthålla universella mänskliga värden, rättigheter och friheter i det vi publicerar. Svenska Epoch Times är medlem i Tidningsutgivarna (TU).

© Svenska Epoch Times 2024