loading


Att det oftast är enkelt att handla på nätet kanske bidrar till att trenden håller i sig även sedan pandemirestriktionerna lättats. Foto: Chuck Underwood/Pixabay
Att det oftast är enkelt att handla på nätet kanske bidrar till att trenden håller i sig även sedan pandemirestriktionerna lättats. Foto: Chuck Underwood/Pixabay
Ekonomi & Näringsliv

Fortsatt uppåt för e-handeln

Lotta Svedin

Under pandemin fick e-handeln en riktig skjuts uppåt och den trenden fortsätter att hålla i sig. Det visar Svensk Handels e-handelsindikator.

– E-handeln fortsätter att växa på ett imponerande sätt trots rekordhöga jämförelsetal från förra året och trots att många nu hittar tillbaka till de fysiska butikerna, säger Johan Davidson, chefsekonom på Svensk Handel, i ett pressmeddelande.

Livsmedel på nätet ökar

Enligt branschorganisationen ökade nätförsäljningen av kläder och skor med nästan en tredjedel fram till och med augusti jämfört med samma period förra året. Möbler och heminredning ökade med en fjärdedel och hemelektronik med nästan lika mycket, 23 procent.

Feedback

Läs mer

Mest lästa

Har du ett nyhetstips?

Skicka till es.semithcope@spit.

Rekommenderat

loading


Att det oftast är enkelt att handla på nätet kanske bidrar till att trenden håller i sig även sedan pandemirestriktionerna lättats. Foto: Chuck Underwood/Pixabay
Att det oftast är enkelt att handla på nätet kanske bidrar till att trenden håller i sig även sedan pandemirestriktionerna lättats. Foto: Chuck Underwood/Pixabay
Ekonomi & Näringsliv

Fortsatt uppåt för e-handeln

Lotta Svedin

Under pandemin fick e-handeln en riktig skjuts uppåt och den trenden fortsätter att hålla i sig. Det visar Svensk Handels e-handelsindikator.

– E-handeln fortsätter att växa på ett imponerande sätt trots rekordhöga jämförelsetal från förra året och trots att många nu hittar tillbaka till de fysiska butikerna, säger Johan Davidson, chefsekonom på Svensk Handel, i ett pressmeddelande.

Livsmedel på nätet ökar

Enligt branschorganisationen ökade nätförsäljningen av kläder och skor med nästan en tredjedel fram till och med augusti jämfört med samma period förra året. Möbler och heminredning ökade med en fjärdedel och hemelektronik med nästan lika mycket, 23 procent.

Feedback

Svenska Epoch Times

Publisher
Vasilios Zoupounidis
Politisk chefredaktör
Daniel Sundqvist
Opinionschef
Lotta Gröning
Sportchef
Jonas Arnesen
Kulturchef
Einar Askestad

Svenska Epoch Times
DN-skrapan
Rålambsvägen 17
112 59 Stockholm

Epoch Times är en unik röst bland svenska medier. Vi är fristående och samtidigt en del av det stora globala medienätverket Epoch Media Group. Vi finns i 36 länder på 23 språk och är det snabbast växande nätverket av oberoende nyhetsmedier i världen. Svenska Epoch Times grundades år 2006 som webbtidning.

Epoch Times är en heltäckande nyhetstidning med främst riksnyheter och internationella nyheter.

Vi vill rapportera de viktiga händelserna i vår tid, inte för att de är sensationella utan för att de har betydelse i ett långsiktigt perspektiv.

Vi vill upprätthålla universella mänskliga värden, rättigheter och friheter i det vi publicerar. Svenska Epoch Times är medlem i Tidningsutgivarna (TU).

© Svenska Epoch Times 2024