loadingRichard Lutz, vd för Deutsche Bahn (till höger), tillsammans med den tyske transportministern Volker Wissing den 16 december. Foto: Tobias SchwarzA/AFP via Getty Images
Richard Lutz, vd för Deutsche Bahn (till höger), tillsammans med den tyske transportministern Volker Wissing den 16 december. Foto: Tobias SchwarzA/AFP via Getty Images
Utrikes

Nytt snabbhastighetståg mellan Paris och Berlin

Epoch Times

Den 16 december var det premiär för en ny tågförbindelse mellan Paris och Berlin via Frankfurt, Karlsruhe och Strasbourg. Det handlar om ett snabbhastighetståg som drivs av tyska Deutsche Bahn i samarbete med franska SNCF. 

Tågresan tar cirka åtta timmar och kostar allt i från cirka 25 euro till uppemot 99 euro och mer beroende på biljettklass och efterfrågan.

Berlins borgmästare Kai Wegner säger att järnvägslinjen ”är en bra symbol för den tysk-franska vänskapen”.

Kvalitetsjournalistik – så arbetar Svenska Epoch Times

Svenska Epoch Times är opartisk och tar inte politisk ställning. Publicerat material ska vara sant. Om vi har gjort fel ska vi skyndsamt rätta det.

Vi vill med vår sammantagna rapportering ge ett bredare perspektiv på samtidens relevanta frågor. Detta innebär inte att alla artiklar alltid ger ”båda sidor”, framförallt inte korta artiklar eller intervjuer där intentionen endast är att rapportera något som hänt just nu.

Vi är medlemmar i TU – mediehusens branschorganisation. Här finns de pressetiska reglerna vi följer.

Feedback

Läs mer

Mest lästa

Har du ett nyhetstips?

Skicka till es.semithcope@spit.

Rekommenderat

loadingRichard Lutz, vd för Deutsche Bahn (till höger), tillsammans med den tyske transportministern Volker Wissing den 16 december. Foto: Tobias SchwarzA/AFP via Getty Images
Richard Lutz, vd för Deutsche Bahn (till höger), tillsammans med den tyske transportministern Volker Wissing den 16 december. Foto: Tobias SchwarzA/AFP via Getty Images
Utrikes

Nytt snabbhastighetståg mellan Paris och Berlin

Epoch Times

Den 16 december var det premiär för en ny tågförbindelse mellan Paris och Berlin via Frankfurt, Karlsruhe och Strasbourg. Det handlar om ett snabbhastighetståg som drivs av tyska Deutsche Bahn i samarbete med franska SNCF. 

Tågresan tar cirka åtta timmar och kostar allt i från cirka 25 euro till uppemot 99 euro och mer beroende på biljettklass och efterfrågan.

Berlins borgmästare Kai Wegner säger att järnvägslinjen ”är en bra symbol för den tysk-franska vänskapen”.

Kvalitetsjournalistik – så arbetar Svenska Epoch Times

Svenska Epoch Times är opartisk och tar inte politisk ställning. Publicerat material ska vara sant. Om vi har gjort fel ska vi skyndsamt rätta det.

Vi vill med vår sammantagna rapportering ge ett bredare perspektiv på samtidens relevanta frågor. Detta innebär inte att alla artiklar alltid ger ”båda sidor”, framförallt inte korta artiklar eller intervjuer där intentionen endast är att rapportera något som hänt just nu.

Vi är medlemmar i TU – mediehusens branschorganisation. Här finns de pressetiska reglerna vi följer.

Feedback

Svenska Epoch Times

Publisher
Vasilios Zoupounidis
Politisk chefredaktör
Daniel Sundqvist
Opinionschef
Lotta Gröning
Sportchef
Jonas Arnesen
Kulturchef
Einar Askestad

Svenska Epoch Times
DN-skrapan
Rålambsvägen 17
112 59 Stockholm

Epoch Times är en unik röst bland svenska medier. Vi är fristående och samtidigt en del av det stora globala medienätverket Epoch Media Group. Vi finns i 36 länder på 23 språk och är det snabbast växande nätverket av oberoende nyhetsmedier i världen. Svenska Epoch Times grundades år 2006 som webbtidning.

Epoch Times är en heltäckande nyhetstidning med främst riksnyheter och internationella nyheter.

Vi vill rapportera de viktiga händelserna i vår tid, inte för att de är sensationella utan för att de har betydelse i ett långsiktigt perspektiv.

Vi vill upprätthålla universella mänskliga värden, rättigheter och friheter i det vi publicerar. Svenska Epoch Times är medlem i Tidningsutgivarna (TU).

© Svenska Epoch Times 2024