loadingUterestaurang i Chicago. Priserna på mat, boende och bensin är ofta en stor fråga i amerikanska val, inte minst             i år. Foto: Madalina Vasiliu
Uterestaurang i Chicago. Priserna på mat, boende och bensin är ofta en stor fråga i amerikanska val, inte minst i år. Foto: Madalina Vasiliu
Utrikes

Kandidaterna slipar budskapen i plånboks­frågorna

Emel Akan, Jacob Burg och Andrew Moran

Med bara 80 dagar kvar till presidentvalet i USA är plånboken fortfarande den viktigaste frågan för väljarna. Presidentkandidaterna Kamala Harris och Donald Trump presenterar två olika visioner för den amerikanska ekonomin.

Den 16 augusti utvecklade Harris sin större ekonomiska plan, som handlade om att göra priserna mer överkomliga för vanliga konsumenter. Ett led i detta är ett federalt förbud mot överpriser, men även skattesänkningar och ett initiativ för att bygga bostäder som är mer tillgängliga för medelklassen, samt en subvention på 25 000 dollar för den som köper sin första bostad.

Priser är något som även Trump fokuserat på i sin kampanj. I ett tal den 14 augusti lovade Trump att minska energikostnaderna genom att prioritera olje- och gasproduktionen. Han sade också att han, om han blir vald, ska ge sitt kabinett i uppdrag att ”besegra” inflationen och sänka konsumentpriserna. Under en presskonferens den 15 augusti betonade han kostnaderna på dagligvaror och USA:s energiefterfrågan.

Kvalitetsjournalistik – så arbetar Svenska Epoch Times

Svenska Epoch Times är opartisk och tar inte politisk ställning. Publicerat material ska vara sant. Om vi har gjort fel ska vi skyndsamt rätta det.

Vi vill med vår sammantagna rapportering ge ett bredare perspektiv på samtidens relevanta frågor. Detta innebär inte att alla artiklar alltid ger ”båda sidor”, framförallt inte korta artiklar eller intervjuer där intentionen endast är att rapportera något som hänt just nu.

Vi är medlemmar i TU – mediehusens branschorganisation. Här finns de pressetiska reglerna vi följer.

Feedback

Läs mer

Mest lästa

Har du ett nyhetstips?

Skicka till es.semithcope@spit.

Rekommenderat

loadingUterestaurang i Chicago. Priserna på mat, boende och bensin är ofta en stor fråga i amerikanska val, inte minst             i år. Foto: Madalina Vasiliu
Uterestaurang i Chicago. Priserna på mat, boende och bensin är ofta en stor fråga i amerikanska val, inte minst i år. Foto: Madalina Vasiliu
Utrikes

Kandidaterna slipar budskapen i plånboks­frågorna

Emel Akan, Jacob Burg och Andrew Moran

Med bara 80 dagar kvar till presidentvalet i USA är plånboken fortfarande den viktigaste frågan för väljarna. Presidentkandidaterna Kamala Harris och Donald Trump presenterar två olika visioner för den amerikanska ekonomin.

Den 16 augusti utvecklade Harris sin större ekonomiska plan, som handlade om att göra priserna mer överkomliga för vanliga konsumenter. Ett led i detta är ett federalt förbud mot överpriser, men även skattesänkningar och ett initiativ för att bygga bostäder som är mer tillgängliga för medelklassen, samt en subvention på 25 000 dollar för den som köper sin första bostad.

Priser är något som även Trump fokuserat på i sin kampanj. I ett tal den 14 augusti lovade Trump att minska energikostnaderna genom att prioritera olje- och gasproduktionen. Han sade också att han, om han blir vald, ska ge sitt kabinett i uppdrag att ”besegra” inflationen och sänka konsumentpriserna. Under en presskonferens den 15 augusti betonade han kostnaderna på dagligvaror och USA:s energiefterfrågan.

Kvalitetsjournalistik – så arbetar Svenska Epoch Times

Svenska Epoch Times är opartisk och tar inte politisk ställning. Publicerat material ska vara sant. Om vi har gjort fel ska vi skyndsamt rätta det.

Vi vill med vår sammantagna rapportering ge ett bredare perspektiv på samtidens relevanta frågor. Detta innebär inte att alla artiklar alltid ger ”båda sidor”, framförallt inte korta artiklar eller intervjuer där intentionen endast är att rapportera något som hänt just nu.

Vi är medlemmar i TU – mediehusens branschorganisation. Här finns de pressetiska reglerna vi följer.

Feedback

Svenska Epoch Times

Publisher
Vasilios Zoupounidis
Politisk chefredaktör
Daniel Sundqvist
Opinionschef
Lotta Gröning
Sportchef
Jonas Arnesen
Kulturchef
Einar Askestad

Svenska Epoch Times
DN-skrapan
Rålambsvägen 17
112 59 Stockholm

Epoch Times är en unik röst bland svenska medier. Vi är fristående och samtidigt en del av det stora globala medienätverket Epoch Media Group. Vi finns i 36 länder på 23 språk och är det snabbast växande nätverket av oberoende nyhetsmedier i världen. Svenska Epoch Times grundades år 2006 som webbtidning.

Epoch Times är en heltäckande nyhetstidning med främst riksnyheter och internationella nyheter.

Vi vill rapportera de viktiga händelserna i vår tid, inte för att de är sensationella utan för att de har betydelse i ett långsiktigt perspektiv.

Vi vill upprätthålla universella mänskliga värden, rättigheter och friheter i det vi publicerar. Svenska Epoch Times är medlem i Tidningsutgivarna (TU).

© Svenska Epoch Times 2024