loadingFörsäljning av jeans. Arkivbild. Foto: Hasse Holmberg/TT
Försäljning av jeans. Arkivbild. Foto: Hasse Holmberg/TT
Inrikes

Utebliven semestereffekt för klädhandeln

TT

Semestertider gav inte den rejäla skjuts åt kläd- och skohandeln som branschen hade hoppats på.

Svensk Handels stilindex visar en ökning med 3,9 procent för klädsektorn men skohandeln sjönk samtidigt med 3,4 procent jämfört med samma period föregående år. Utifrån inflationsutvecklingen innebär också julisiffrorna en minskning i volym, skriver Svensk handel.

– Vi tvingas tyvärr konstatera att juli månad inte alls blev så bra som många handlare hade hoppats på. Visserligen är en ökning på 3,9 procent för klädhandeln välkommen, men krasst kan man konstatera att vi hade hoppats på bättre siffror, säger Sofia Larsen, vd på Svensk handel, i ett pressmeddelande.

Kvalitetsjournalistik – så arbetar Svenska Epoch Times

Svenska Epoch Times är opartisk och tar inte politisk ställning. Publicerat material ska vara sant. Om vi har gjort fel ska vi skyndsamt rätta det.

Vi vill med vår sammantagna rapportering ge ett bredare perspektiv på samtidens relevanta frågor. Detta innebär inte att alla artiklar alltid ger ”båda sidor”, framförallt inte korta artiklar eller intervjuer där intentionen endast är att rapportera något som hänt just nu.

Vi är medlemmar i TU – mediehusens branschorganisation. Här finns de pressetiska reglerna vi följer.

Feedback

Läs mer

Mest lästa

Nyhetstips

Har du tips på något vi borde skriva om? Skicka till es.semithcope@spit

loadingFörsäljning av jeans. Arkivbild. Foto: Hasse Holmberg/TT
Försäljning av jeans. Arkivbild. Foto: Hasse Holmberg/TT
Inrikes

Utebliven semestereffekt för klädhandeln

TT

Semestertider gav inte den rejäla skjuts åt kläd- och skohandeln som branschen hade hoppats på.

Svensk Handels stilindex visar en ökning med 3,9 procent för klädsektorn men skohandeln sjönk samtidigt med 3,4 procent jämfört med samma period föregående år. Utifrån inflationsutvecklingen innebär också julisiffrorna en minskning i volym, skriver Svensk handel.

– Vi tvingas tyvärr konstatera att juli månad inte alls blev så bra som många handlare hade hoppats på. Visserligen är en ökning på 3,9 procent för klädhandeln välkommen, men krasst kan man konstatera att vi hade hoppats på bättre siffror, säger Sofia Larsen, vd på Svensk handel, i ett pressmeddelande.

Kvalitetsjournalistik – så arbetar Svenska Epoch Times

Svenska Epoch Times är opartisk och tar inte politisk ställning. Publicerat material ska vara sant. Om vi har gjort fel ska vi skyndsamt rätta det.

Vi vill med vår sammantagna rapportering ge ett bredare perspektiv på samtidens relevanta frågor. Detta innebär inte att alla artiklar alltid ger ”båda sidor”, framförallt inte korta artiklar eller intervjuer där intentionen endast är att rapportera något som hänt just nu.

Vi är medlemmar i TU – mediehusens branschorganisation. Här finns de pressetiska reglerna vi följer.

Feedback

Svenska Epoch Times

Publisher
Vasilios Zoupounidis
Politisk chefredaktör
Daniel Sundqvist
Opinionschef
Lotta Gröning
Sportchef
Jonas Arnesen
Kulturchef
Einar Askestad

Svenska Epoch Times
DN-skrapan
Rålambsvägen 17
112 59 Stockholm

Epoch Times är en unik röst bland svenska medier. Vi är fristående och samtidigt en del av det stora globala medienätverket Epoch Media Group. Vi finns i 36 länder på 23 språk och är det snabbast växande nätverket av oberoende nyhetsmedier i världen. Svenska Epoch Times grundades år 2006 som webbtidning.

Epoch Times är en heltäckande nyhetstidning med främst riksnyheter och internationella nyheter.

Vi vill rapportera de viktiga händelserna i vår tid, inte för att de är sensationella utan för att de har betydelse i ett långsiktigt perspektiv.

Vi vill upprätthålla universella mänskliga värden, rättigheter och friheter i det vi publicerar. Svenska Epoch Times är medlem i Tidningsutgivarna (TU).

© Svenska Epoch Times 2025