loadingFler spår behövs för att utveckla en pålitligare tågtrafik runt om i landet, enligt Almega Tågföretagen och Øresundsbro Konsortiet. Arkivbild. Foto: Johan Nilsson/TT
Fler spår behövs för att utveckla en pålitligare tågtrafik runt om i landet, enligt Almega Tågföretagen och Øresundsbro Konsortiet. Arkivbild. Foto: Johan Nilsson/TT
Inrikes

Tågföretagen: Fler spår behövs för punktlighet

TT

Fler spår krävs för att garantera tågens punktlighet i framtiden. Mer kapacitet skulle lösa de pågående tågproblemen som drabbar Sverige, enligt Tågföretagen och Øresundsbro Konsortiet.

Trots regeringssatsningar på järnvägen under de senaste 20 åren har Sveriges tåg svårt att hålla tiden, konstaterar Pierre Sandberg, förbundsdirektör vid Almega Tågföretagen, och Linus Eriksson, vd för Øresundsbro Konsortiet, i en debattartikel i Svenska Dagbladet.

”Den svenska järnvägens utmaning är att vi kör blandad trafik. Det innebär att det långsammaste tåget blir dimensionerande”, skriver de.

Läs mer

Mest lästa

Har du ett nyhetstips?

Skicka till es.semithcope@spit.

Rekommenderat

loadingFler spår behövs för att utveckla en pålitligare tågtrafik runt om i landet, enligt Almega Tågföretagen och Øresundsbro Konsortiet. Arkivbild. Foto: Johan Nilsson/TT
Fler spår behövs för att utveckla en pålitligare tågtrafik runt om i landet, enligt Almega Tågföretagen och Øresundsbro Konsortiet. Arkivbild. Foto: Johan Nilsson/TT
Inrikes

Tågföretagen: Fler spår behövs för punktlighet

TT

Fler spår krävs för att garantera tågens punktlighet i framtiden. Mer kapacitet skulle lösa de pågående tågproblemen som drabbar Sverige, enligt Tågföretagen och Øresundsbro Konsortiet.

Trots regeringssatsningar på järnvägen under de senaste 20 åren har Sveriges tåg svårt att hålla tiden, konstaterar Pierre Sandberg, förbundsdirektör vid Almega Tågföretagen, och Linus Eriksson, vd för Øresundsbro Konsortiet, i en debattartikel i Svenska Dagbladet.

”Den svenska järnvägens utmaning är att vi kör blandad trafik. Det innebär att det långsammaste tåget blir dimensionerande”, skriver de.

Rekommenderat

Svenska Epoch Times

Publisher
Vasilios Zoupounidis
Politisk chefredaktör
Daniel Sundqvist
Opinionschef
Lotta Gröning
Sportchef
Jonas Arnesen
Kulturchef
Einar Askestad

Svenska Epoch Times
DN-skrapan
Rålambsvägen 17
112 59 Stockholm

Epoch Times är en unik röst bland svenska medier. Vi är fristående och samtidigt en del av det stora globala medienätverket Epoch Media Group. Vi finns i 36 länder på 23 språk och är det snabbast växande nätverket av oberoende nyhetsmedier i världen. Svenska Epoch Times grundades år 2006 som webbtidning.

Epoch Times är en heltäckande nyhetstidning med främst riksnyheter och internationella nyheter.

Vi vill rapportera de viktiga händelserna i vår tid, inte för att de är sensationella utan för att de har betydelse i ett långsiktigt perspektiv.

Vi vill upprätthålla universella mänskliga värden, rättigheter och friheter i det vi publicerar. Svenska Epoch Times är medlem i Tidningsutgivarna (TU).

© Svenska Epoch Times 2024