loadingDraknästet. När det kommer till vem som har den fräckaste kylarprydnaden så vinner det brittiska kungahuset med hästlängder. För vad kan väl på dagens bilmarknad slå Sankt Göran och draken-kylarprydnaden på Kung Charles III:s Bentley? Foto: Joel Saget/AFP via Getty Images
Draknästet. När det kommer till vem som har den fräckaste kylarprydnaden så vinner det brittiska kungahuset med hästlängder. För vad kan väl på dagens bilmarknad slå Sankt Göran och draken-kylarprydnaden på Kung Charles III:s Bentley? Foto: Joel Saget/AFP via Getty Images
Weekend Nr 3 vecka 3 2024

Sömnlös i Le Mans

Redaktionen

En biltokig kollega skrapade för många år sedan ihop pengar till en begagnad Ferrari. På den tiden brukade han säga att han älskade sin sportbil och sin fru. Ja, inte nödvändigtvis i den ordningen, var han snabb att tillägga om frun var inom hörhåll. Kollegan har en tendens att gärna berätta utförligt om när han fick tillfälle att besöka Ferraris depå på Monza, och ta bilder ihop med Michael Schumacher. Och när han bereddes tillträde till Stefan ”Lill-Lövis” depå under pågående Le Mans-tävling. Om man inte är det minsta bilintresserad så är det bäst att förflytta sig utom hörhåll när kollegan går på som värst.

Förskjuten dygnsrytm kan man verkligen tala om, både för förarna och åskådarna, under Le Mans 24-timmarslopp, som håller på, rätt gissat, ett helt dygn. Det är faktiskt förlåtet att som publik nicka till lite då och då, särskilt mitt i natten.

Feedback

Mest lästa

Har du ett nyhetstips?

Skicka till es.semithcope@spit.

Rekommenderat

loadingDraknästet. När det kommer till vem som har den fräckaste kylarprydnaden så vinner det brittiska kungahuset med hästlängder. För vad kan väl på dagens bilmarknad slå Sankt Göran och draken-kylarprydnaden på Kung Charles III:s Bentley? Foto: Joel Saget/AFP via Getty Images
Draknästet. När det kommer till vem som har den fräckaste kylarprydnaden så vinner det brittiska kungahuset med hästlängder. För vad kan väl på dagens bilmarknad slå Sankt Göran och draken-kylarprydnaden på Kung Charles III:s Bentley? Foto: Joel Saget/AFP via Getty Images
Weekend Nr 3 vecka 3 2024

Sömnlös i Le Mans

Redaktionen

En biltokig kollega skrapade för många år sedan ihop pengar till en begagnad Ferrari. På den tiden brukade han säga att han älskade sin sportbil och sin fru. Ja, inte nödvändigtvis i den ordningen, var han snabb att tillägga om frun var inom hörhåll. Kollegan har en tendens att gärna berätta utförligt om när han fick tillfälle att besöka Ferraris depå på Monza, och ta bilder ihop med Michael Schumacher. Och när han bereddes tillträde till Stefan ”Lill-Lövis” depå under pågående Le Mans-tävling. Om man inte är det minsta bilintresserad så är det bäst att förflytta sig utom hörhåll när kollegan går på som värst.

Förskjuten dygnsrytm kan man verkligen tala om, både för förarna och åskådarna, under Le Mans 24-timmarslopp, som håller på, rätt gissat, ett helt dygn. Det är faktiskt förlåtet att som publik nicka till lite då och då, särskilt mitt i natten.

Feedback

Svenska Epoch Times

Publisher
Vasilios Zoupounidis
Politisk chefredaktör
Daniel Sundqvist
Opinionschef
Lotta Gröning
Sportchef
Jonas Arnesen
Kulturchef
Einar Askestad

Svenska Epoch Times
DN-skrapan
Rålambsvägen 17
112 59 Stockholm

Epoch Times är en unik röst bland svenska medier. Vi är fristående och samtidigt en del av det stora globala medienätverket Epoch Media Group. Vi finns i 36 länder på 23 språk och är det snabbast växande nätverket av oberoende nyhetsmedier i världen. Svenska Epoch Times grundades år 2006 som webbtidning.

Epoch Times är en heltäckande nyhetstidning med främst riksnyheter och internationella nyheter.

Vi vill rapportera de viktiga händelserna i vår tid, inte för att de är sensationella utan för att de har betydelse i ett långsiktigt perspektiv.

Vi vill upprätthålla universella mänskliga värden, rättigheter och friheter i det vi publicerar. Svenska Epoch Times är medlem i Tidningsutgivarna (TU).

© Svenska Epoch Times 2025