loading
Snickers ber om ursäkt efter att ha indikerat att Taiwan är ett land. Foto: Pixabay
Snickers ber om ursäkt efter att ha indikerat att Taiwan är ett land. Foto: Pixabay
Utrikes

Snickers antydde att Taiwan är ett land – ber om ursäkt

Tony Lingefors

Mars Wrigley, som tillverkar chokladen Snickers, bad på fredagen om ursäkt i samband med ett reklambudskap där man antydde att Taiwan är ett land, rapporterar nyhetsbyrån Reuters.

I sociala medier kunde man ta del av bilder och filmer som marknadsförde en begränsad upplaga av Snickers och som finns tillgänglig i utvalda länder, såsom Sydkorea, Malaysia och Taiwan.

På den kinesiska sociala medieplattformen Weibo var det många användare som blev upprörda.

Kvalitetsjournalistik – så arbetar Svenska Epoch Times

Svenska Epoch Times är opartisk och tar inte politisk ställning. Publicerat material ska vara sant. Om vi har gjort fel ska vi skyndsamt rätta det.

Vi vill med vår sammantagna rapportering ge ett bredare perspektiv på samtidens relevanta frågor. Detta innebär inte att alla artiklar alltid ger ”båda sidor”, framförallt inte korta artiklar eller intervjuer där intentionen endast är att rapportera något som hänt just nu.

Vi är medlemmar i TU – mediehusens branschorganisation. Här finns de pressetiska reglerna vi följer.

Feedback

Läs mer

Mest lästa

Har du ett nyhetstips?

Skicka till es.semithcope@spit.

Rekommenderat

loading
Snickers ber om ursäkt efter att ha indikerat att Taiwan är ett land. Foto: Pixabay
Snickers ber om ursäkt efter att ha indikerat att Taiwan är ett land. Foto: Pixabay
Utrikes

Snickers antydde att Taiwan är ett land – ber om ursäkt

Tony Lingefors

Mars Wrigley, som tillverkar chokladen Snickers, bad på fredagen om ursäkt i samband med ett reklambudskap där man antydde att Taiwan är ett land, rapporterar nyhetsbyrån Reuters.

I sociala medier kunde man ta del av bilder och filmer som marknadsförde en begränsad upplaga av Snickers och som finns tillgänglig i utvalda länder, såsom Sydkorea, Malaysia och Taiwan.

På den kinesiska sociala medieplattformen Weibo var det många användare som blev upprörda.

Kvalitetsjournalistik – så arbetar Svenska Epoch Times

Svenska Epoch Times är opartisk och tar inte politisk ställning. Publicerat material ska vara sant. Om vi har gjort fel ska vi skyndsamt rätta det.

Vi vill med vår sammantagna rapportering ge ett bredare perspektiv på samtidens relevanta frågor. Detta innebär inte att alla artiklar alltid ger ”båda sidor”, framförallt inte korta artiklar eller intervjuer där intentionen endast är att rapportera något som hänt just nu.

Vi är medlemmar i TU – mediehusens branschorganisation. Här finns de pressetiska reglerna vi följer.

Feedback

Svenska Epoch Times

Publisher
Vasilios Zoupounidis
Politisk chefredaktör
Daniel Sundqvist
Opinionschef
Lotta Gröning
Sportchef
Jonas Arnesen
Kulturchef
Einar Askestad

Svenska Epoch Times
DN-skrapan
Rålambsvägen 17
112 59 Stockholm

Epoch Times är en unik röst bland svenska medier. Vi är fristående och samtidigt en del av det stora globala medienätverket Epoch Media Group. Vi finns i 36 länder på 23 språk och är det snabbast växande nätverket av oberoende nyhetsmedier i världen. Svenska Epoch Times grundades år 2006 som webbtidning.

Epoch Times är en heltäckande nyhetstidning med främst riksnyheter och internationella nyheter.

Vi vill rapportera de viktiga händelserna i vår tid, inte för att de är sensationella utan för att de har betydelse i ett långsiktigt perspektiv.

Vi vill upprätthålla universella mänskliga värden, rättigheter och friheter i det vi publicerar. Svenska Epoch Times är medlem i Tidningsutgivarna (TU).

© Svenska Epoch Times 2024