loading
Mats Hedenström är näringspolitisk chef på Svensk Handel. Foto: Svensk Handel
Mats Hedenström är näringspolitisk chef på Svensk Handel. Foto: Svensk Handel
Ekonomi & Näringsliv

Modehandeln fortsätter återhämta sig

Lotta Svedin

Kläd- och skohandeln fortsätter att gå starkt efter många och långa pandemimånader. Försäljningen av kläder och skor ökade med drygt en fjärdedel i augusti jämfört med samma månad förra året. Det meddelar Svensk Handel.

Svensk Handels Stilindex för augusti visar att svenskarna har börjat handla mer kläder och skor igen under sommaren. Försäljningen av kläder i butik och e-handel under augusti ökade med 26,2 procent jämfört med augusti förra året, vilket är några procent bättre än 2019.

Skohandeln ökade försäljningen med 22,5 procent, men det är ändå en nedgång med 14 procent jämfört med 2019.

Feedback

Läs mer

Mest lästa

Har du ett nyhetstips?

Skicka till es.semithcope@spit.

Rekommenderat

loading
Mats Hedenström är näringspolitisk chef på Svensk Handel. Foto: Svensk Handel
Mats Hedenström är näringspolitisk chef på Svensk Handel. Foto: Svensk Handel
Ekonomi & Näringsliv

Modehandeln fortsätter återhämta sig

Lotta Svedin

Kläd- och skohandeln fortsätter att gå starkt efter många och långa pandemimånader. Försäljningen av kläder och skor ökade med drygt en fjärdedel i augusti jämfört med samma månad förra året. Det meddelar Svensk Handel.

Svensk Handels Stilindex för augusti visar att svenskarna har börjat handla mer kläder och skor igen under sommaren. Försäljningen av kläder i butik och e-handel under augusti ökade med 26,2 procent jämfört med augusti förra året, vilket är några procent bättre än 2019.

Skohandeln ökade försäljningen med 22,5 procent, men det är ändå en nedgång med 14 procent jämfört med 2019.

Feedback

Svenska Epoch Times

Publisher
Vasilios Zoupounidis
Politisk chefredaktör
Daniel Sundqvist
Opinionschef
Lotta Gröning
Sportchef
Jonas Arnesen
Kulturchef
Einar Askestad

Svenska Epoch Times
DN-skrapan
Rålambsvägen 17
112 59 Stockholm

Epoch Times är en unik röst bland svenska medier. Vi är fristående och samtidigt en del av det stora globala medienätverket Epoch Media Group. Vi finns i 36 länder på 23 språk och är det snabbast växande nätverket av oberoende nyhetsmedier i världen. Svenska Epoch Times grundades år 2006 som webbtidning.

Epoch Times är en heltäckande nyhetstidning med främst riksnyheter och internationella nyheter.

Vi vill rapportera de viktiga händelserna i vår tid, inte för att de är sensationella utan för att de har betydelse i ett långsiktigt perspektiv.

Vi vill upprätthålla universella mänskliga värden, rättigheter och friheter i det vi publicerar. Svenska Epoch Times är medlem i Tidningsutgivarna (TU).

© Svenska Epoch Times 2024