loadingPerioden mellan Black Friday och jul är den mest intensiva för e-handeln. Arkivbild. Foto: Fredrik Sandberg/TT
Perioden mellan Black Friday och jul är den mest intensiva för e-handeln. Arkivbild. Foto: Fredrik Sandberg/TT
Ekonomi & Näringsliv

Högtryck i julhandeln – men få försenade paket

Alice Nordevik

Paketens högtidssäsong är här och e-handeln tuffar på för fullt. Och för de som beställt julklappar i sista minuten ser det ljust ut – varken Postnord eller DHL räknar med större förseningar. På företaget Instabees paketskåp är det dock högre tryck.

Perioden från reaveckan kring Black Friday fram till jul är den mest intensiva på hela året för e-handeln – och därmed för paketleverantörerna. Bara dygnet mellan söndagen och måndagen under Black week hanterade Postnord nästan 1,2 miljoner paket och varubrev.

– E-handeln är inte lika stark som under pandemin, men den står sig fortfarande stark och jämfört med resten av året är den här perioden väldigt intensiv, säger Agnes Karlsson, produktionsdirektör på Postnord.

Feedback

Läs mer

Mest lästa

Har du ett nyhetstips?

Skicka till es.semithcope@spit.

Rekommenderat

loadingPerioden mellan Black Friday och jul är den mest intensiva för e-handeln. Arkivbild. Foto: Fredrik Sandberg/TT
Perioden mellan Black Friday och jul är den mest intensiva för e-handeln. Arkivbild. Foto: Fredrik Sandberg/TT
Ekonomi & Näringsliv

Högtryck i julhandeln – men få försenade paket

Alice Nordevik

Paketens högtidssäsong är här och e-handeln tuffar på för fullt. Och för de som beställt julklappar i sista minuten ser det ljust ut – varken Postnord eller DHL räknar med större förseningar. På företaget Instabees paketskåp är det dock högre tryck.

Perioden från reaveckan kring Black Friday fram till jul är den mest intensiva på hela året för e-handeln – och därmed för paketleverantörerna. Bara dygnet mellan söndagen och måndagen under Black week hanterade Postnord nästan 1,2 miljoner paket och varubrev.

– E-handeln är inte lika stark som under pandemin, men den står sig fortfarande stark och jämfört med resten av året är den här perioden väldigt intensiv, säger Agnes Karlsson, produktionsdirektör på Postnord.

Feedback

Svenska Epoch Times

Publisher
Vasilios Zoupounidis
Politisk chefredaktör
Daniel Sundqvist
Opinionschef
Lotta Gröning
Sportchef
Jonas Arnesen
Kulturchef
Einar Askestad

Svenska Epoch Times
DN-skrapan
Rålambsvägen 17
112 59 Stockholm

Epoch Times är en unik röst bland svenska medier. Vi är fristående och samtidigt en del av det stora globala medienätverket Epoch Media Group. Vi finns i 36 länder på 23 språk och är det snabbast växande nätverket av oberoende nyhetsmedier i världen. Svenska Epoch Times grundades år 2006 som webbtidning.

Epoch Times är en heltäckande nyhetstidning med främst riksnyheter och internationella nyheter.

Vi vill rapportera de viktiga händelserna i vår tid, inte för att de är sensationella utan för att de har betydelse i ett långsiktigt perspektiv.

Vi vill upprätthålla universella mänskliga värden, rättigheter och friheter i det vi publicerar. Svenska Epoch Times är medlem i Tidningsutgivarna (TU).

© Svenska Epoch Times 2024