loadingDen brittiska regeringen vill stoppa migranter som illegalt tar sig över Engelska kanalen med små båtar. Foto: Dan Kitwood/Getty Images
Den brittiska regeringen vill stoppa migranter som illegalt tar sig över Engelska kanalen med små båtar. Foto: Dan Kitwood/Getty Images
Utrikes

Brittiska regeringen: Sociala medier ska hjälpa till att stoppa båtar

Tony Lingefors

Den brittiska regeringen meddelar att man ingått ett samarbete med sociala mediebolag, däribland Facebook och X, tidigare känt som Twitter, för att stoppa människosmugglares reklam på sociala medier.

Tillsammans med National Crime Agency kommer regeringen att inrätta ett Online Capability Centre för att identifiera innehåll på sociala medier. Man tillsätter därför 11 miljoner pund, motsvarande 148 miljoner kronor, för projektet.

– För att stoppa båtarna måste vi ta itu med affärsmodellen med vidriga människosmugglare som källa, säger den brittiske premiärministern Rishi Sunak i ett uttalande.

Kvalitetsjournalistik – så arbetar Svenska Epoch Times

Svenska Epoch Times är opartisk och tar inte politisk ställning. Publicerat material ska vara sant. Om vi har gjort fel ska vi skyndsamt rätta det.

Vi vill med vår sammantagna rapportering ge ett bredare perspektiv på samtidens relevanta frågor. Detta innebär inte att alla artiklar alltid ger ”båda sidor”, framförallt inte korta artiklar eller intervjuer där intentionen endast är att rapportera något som hänt just nu.

Vi är medlemmar i TU – mediehusens branschorganisation. Här finns de pressetiska reglerna vi följer.

Feedback

Läs mer

Mest lästa

Har du ett nyhetstips?

Skicka till es.semithcope@spit.

Rekommenderat

loadingDen brittiska regeringen vill stoppa migranter som illegalt tar sig över Engelska kanalen med små båtar. Foto: Dan Kitwood/Getty Images
Den brittiska regeringen vill stoppa migranter som illegalt tar sig över Engelska kanalen med små båtar. Foto: Dan Kitwood/Getty Images
Utrikes

Brittiska regeringen: Sociala medier ska hjälpa till att stoppa båtar

Tony Lingefors

Den brittiska regeringen meddelar att man ingått ett samarbete med sociala mediebolag, däribland Facebook och X, tidigare känt som Twitter, för att stoppa människosmugglares reklam på sociala medier.

Tillsammans med National Crime Agency kommer regeringen att inrätta ett Online Capability Centre för att identifiera innehåll på sociala medier. Man tillsätter därför 11 miljoner pund, motsvarande 148 miljoner kronor, för projektet.

– För att stoppa båtarna måste vi ta itu med affärsmodellen med vidriga människosmugglare som källa, säger den brittiske premiärministern Rishi Sunak i ett uttalande.

Kvalitetsjournalistik – så arbetar Svenska Epoch Times

Svenska Epoch Times är opartisk och tar inte politisk ställning. Publicerat material ska vara sant. Om vi har gjort fel ska vi skyndsamt rätta det.

Vi vill med vår sammantagna rapportering ge ett bredare perspektiv på samtidens relevanta frågor. Detta innebär inte att alla artiklar alltid ger ”båda sidor”, framförallt inte korta artiklar eller intervjuer där intentionen endast är att rapportera något som hänt just nu.

Vi är medlemmar i TU – mediehusens branschorganisation. Här finns de pressetiska reglerna vi följer.

Feedback

Svenska Epoch Times

Publisher
Vasilios Zoupounidis
Politisk chefredaktör
Daniel Sundqvist
Opinionschef
Lotta Gröning
Sportchef
Jonas Arnesen
Kulturchef
Einar Askestad

Svenska Epoch Times
DN-skrapan
Rålambsvägen 17
112 59 Stockholm

Epoch Times är en unik röst bland svenska medier. Vi är fristående och samtidigt en del av det stora globala medienätverket Epoch Media Group. Vi finns i 36 länder på 23 språk och är det snabbast växande nätverket av oberoende nyhetsmedier i världen. Svenska Epoch Times grundades år 2006 som webbtidning.

Epoch Times är en heltäckande nyhetstidning med främst riksnyheter och internationella nyheter.

Vi vill rapportera de viktiga händelserna i vår tid, inte för att de är sensationella utan för att de har betydelse i ett långsiktigt perspektiv.

Vi vill upprätthålla universella mänskliga värden, rättigheter och friheter i det vi publicerar. Svenska Epoch Times är medlem i Tidningsutgivarna (TU).

© Svenska Epoch Times 2024