loadingJohn Guidetti var tänkt att vara med i Bris nya kampanj: ”Det är inte för sent” – men barnrättsorganisationen har tagit bort Guidetti från kampanjen. Foto: Johan Nilsson/TT
John Guidetti var tänkt att vara med i Bris nya kampanj: ”Det är inte för sent” – men barnrättsorganisationen har tagit bort Guidetti från kampanjen. Foto: Johan Nilsson/TT
Fotboll

Sponsorer sätter press på SvFF

Thomas Pettersson

Spelaragenten som har kopplingar till kriminell verksamhet skapar nu konsekvenser för fotbollen. Inte minst för Svenska Fotbollförbundet. Sponsorer ser över eller stoppar deltagande i kampanjer.

Till exempel stoppas John Guidetti från att delta i Bris Barnens rätt i samhället) nya kampanj. Dessutom ser stora sponsorer som Folksam och Ica över situationen.

– Det skulle kunna bli en diskussion om John är rätt person att vara med. Och vi vill inte ha den diskussionen, säger Maja Dahl, press- och opinionsansvarig på Bris till Expressen, som tillsammans med Fotboll Sthlm står bakom avslöjandet.

Här är de största företagen som samarbetar med SvFF

Svenska Fotbollförbundet är det specialförbund i Sverige som har flest samarbetspartners och sponsorer.

SvFF skriver på sin hemsida under rubriken Värdegrund och hållbarhet:

”Svenska Fotbollförbundet är en del av det globala samhället. Som Sveriges största idrottsrörelse bidrar vi till FN:s globala mål för hållbar utveckling – både i vår verksamhet, men också i samhället i stort.”

Här är några av dessa SvFF:s största sponsorer:
Huvudsponsorer:
Svenska Spel och Adidas
Sponsorer, samarbetspartners:
Bauhaus, Folksam, Ica, NeH, Sportbladet, Scandic, Swebank, Coca Cola, Carlsberg, Fabege, Obos, SJ, Rexel.

Läs mer

Mest lästa

Rekommenderat

loadingJohn Guidetti var tänkt att vara med i Bris nya kampanj: ”Det är inte för sent” – men barnrättsorganisationen har tagit bort Guidetti från kampanjen. Foto: Johan Nilsson/TT
John Guidetti var tänkt att vara med i Bris nya kampanj: ”Det är inte för sent” – men barnrättsorganisationen har tagit bort Guidetti från kampanjen. Foto: Johan Nilsson/TT
Fotboll

Sponsorer sätter press på SvFF

Thomas Pettersson

Spelaragenten som har kopplingar till kriminell verksamhet skapar nu konsekvenser för fotbollen. Inte minst för Svenska Fotbollförbundet. Sponsorer ser över eller stoppar deltagande i kampanjer.

Till exempel stoppas John Guidetti från att delta i Bris Barnens rätt i samhället) nya kampanj. Dessutom ser stora sponsorer som Folksam och Ica över situationen.

– Det skulle kunna bli en diskussion om John är rätt person att vara med. Och vi vill inte ha den diskussionen, säger Maja Dahl, press- och opinionsansvarig på Bris till Expressen, som tillsammans med Fotboll Sthlm står bakom avslöjandet.

Här är de största företagen som samarbetar med SvFF

Svenska Fotbollförbundet är det specialförbund i Sverige som har flest samarbetspartners och sponsorer.

SvFF skriver på sin hemsida under rubriken Värdegrund och hållbarhet:

”Svenska Fotbollförbundet är en del av det globala samhället. Som Sveriges största idrottsrörelse bidrar vi till FN:s globala mål för hållbar utveckling – både i vår verksamhet, men också i samhället i stort.”

Här är några av dessa SvFF:s största sponsorer:
Huvudsponsorer:
Svenska Spel och Adidas
Sponsorer, samarbetspartners:
Bauhaus, Folksam, Ica, NeH, Sportbladet, Scandic, Swebank, Coca Cola, Carlsberg, Fabege, Obos, SJ, Rexel.

Rekommenderat

Svenska Epoch Times

Publisher
Vasilios Zoupounidis
Politisk chefredaktör
Daniel Sundqvist
Opinionschef
Lotta Gröning
Sportchef
Jonas Arnesen
Kulturchef
Einar Askestad (föräldraledig)

Svenska Epoch Times
DN-skrapan
Rålambsvägen 17
112 59 Stockholm

Epoch Times är en unik röst bland svenska medier. Vi är fristående och samtidigt en del av det stora globala medienätverket Epoch Media Group. Vi finns i 36 länder på 23 språk och är det snabbast växande nätverket av oberoende nyhetsmedier i världen. Svenska Epoch Times grundades år 2006 som webbtidning.

Epoch Times är en heltäckande nyhetstidning med främst riksnyheter och internationella nyheter.

Vi vill rapportera de viktiga händelserna i vår tid, inte för att de är sensationella utan för att de har betydelse i ett långsiktigt perspektiv.

Vi vill upprätthålla universella mänskliga värden, rättigheter och friheter i det vi publicerar. Svenska Epoch Times är medlem i Tidningsutgivarna (TU).

© Svenska Epoch Times 2024